fredag den 27. juni 2014

67. kage: Minis dåbskage

Som nævnt tidligere, så kommer her Minis dåbskage i et indlæg for sig.

Det var husbonden, som fik besked på at komme med et design, og så måtte jeg se om jeg kunne udføre det efter bedste evne :o) Den var ret enkel i sit design, men alligevel ret sød synes jeg. Den var dog ikke så pæn i udførelsen, men jeg var også først færdig kl 2 om natten og der var der skisme ikke meget energi tilbage! Bamsen på toppen var også den vi brugte på juniors dåbskage, som dog havde et helt andet indtryk.

Der blev i øvrigt kun spist den øverste etage, så der var ikke kun for meget - det var ALT for meget! Heldigvis var husbondens kollegaer godt kagesultne om mandagen og kunne spise resten :o)

Kagen var lavet med:

lagkagebunde - farvet grønne
jordbærmousse med friske jordbær
nougatmousse med stykker af daim
IMBC
Fondant


Det er ikke så tit, at jeg har billeder af inde i kagen, men her var lige et enkelt, så man kan se de fine grønne bunde :o)


8 kommentarer:

  1. Dejlige farver :)
    Hvordan laver du moussen? Synes ikke jeg kan finde opskrift på dine mousser :) Jeg skal bage kage til en 1 års fødselsdag næste weekend og har fået sådan et sæt med 3 forme til test. Så prøver med dine lagkagebunde og så skal der noget godt fyld i. Fondant og min tålmodighed rækker ikke, så jeg smører den bare op med frosting..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o)

      Det var godt, at du sagde det - for jeg har i laaaang tid tænkt at jeg skulle smide opskriften herind, men jeg har ikke fået taget mig sammen. I dag har jeg til gengæld lavet den igen og endda også taget et lille billede, så opskriften på moussen kommer indenfor de næste par dage :o)

      Det lyder spændende med kageprojektet - jeg er sikker på, at det nok skal blive fint. Jeg har i dag også lavet kage og den er heller ikke med fondant på :o)

      Slet
  2. Hvor er den blevet super fin. Er ret vild med at du har farvet bunden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, de skulle nok egentlig have være lyseblå, men er nu ganske godt tilfreds alligevel :o)

      Slet
  3. Totalt cool med de grønne bunde! :D

    SvarSlet
  4. Den er simpelthen bare så fin og enkel! Og farverne er jo skønne! Ooooog nu har jeg lyst til kage! Grrr skam dig! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorry ;o)

      Jeg kan også godt lide det ret enkle udtryk, og de behøver jo heller ikke være lige pyntede hver gang :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...