mandag den 10. maj 2010

Chocolate Chip Pound Cake

Chocolate chip pound cake:

225 g usaltet smør
1 pk (200 g) Philadelphia (ost)
3,75 dl sukker (ca. 335 g)
2 spsk creme fraiche
5 æg
5½ dl hvedemel (ca. 330 g)
2 tsk bagepulver
1 tsk vanillesukker
¼ tsk salt
1½ dl hakket mørk chokolade (ca. 130 g)
1 dl hakket hvid chokolade (ca. 60 g)

- Pisk smørret luftigt
- Tilsæt Philadelphia og pisk luftigt
- Tilsæt sukker og pisk luftigt
- Pisk creme fraichen med
- Tilsæt æggene et ad gangen – pisk godt mellem hvert æg
- Bland/sigt mel, bagepulver, vanillesukker og salt
- Bland de tørre ting i dejen (kan godt piskes ind i dejen)
- Vend forsigtigt chokoladestykkerne i dejen
- Hæld dejen i en smurt form m. bagepapir
- Bag på nederste rille i ovnen ved 175 grader i 60-70 min. alt efter størrelsen på formen


Denne bund smager vildt godt, men kan godt være lidt tung i det. Jeg har fået opskriften fra Bryllupsklar - Majas bryllupskage

3 kommentarer:

  1. Mums, det lyder godt nok lækkert...
    Den skal da afprøves en dag ;0)

    SvarSlet
  2. Ja, den lyder top lækker. Jeg glæder mig. Jo mere chokolade desto bedre.
    Hvilken størrelse bruger du til denne portion?

    SvarSlet
  3. @Jette Elisa, god fornøjelse, den er også rigtig lækker :o)

    @Nanna - jeg mener at den passer til en stor springform (30 cm.) og giver 2-3 bunde

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...