torsdag den 20. oktober 2016

På tur til Clausholm Slot

Vores sommerferie i år bestod blandt andet af en tur til Djursland med hele husbondens familie. Jeg mangler at fortælle næsten alt om ferien og regner egentlig med at få det gjort, men i går da jeg sad og så Den Store Bagedyst blev jeg enig med mig selv om at starte med at berette om vores tur til Clausholm Slot, som jo er der hvor bagedysten er filmet i år. Jeg vidste det ikke da vi var der, men kan huske at vi stod og kiggede på en græsplæne og blev enige om, at det var da et mærkeligt stykke der manglede græs! Men da bagedysten første gang tonede frem på skærmen gik det op for mig, at det jo naturligvis var fordi, at det var der teltet havde stået :o)

Jeg ved egentlig ikke, om det er et meget besøgt sted, vi tog afsted tidligt, så vi allerede var der, da de åbnede og det vil sige, at vi havde både slotsparken og slottet mere eller mindre for os selv. Det var ret skønt, når vi havde to meget livlige drenge med! Junior var dog i japansk turist-mode, så han tog billeder af det hele og derfor var han i hvert fald godt underholdt!

Det var et meget smukt sted - både slottet og især haven! Vi brugte en 2-3 timer derude og indtog også vores frokost ude i skoven, så det var helt perfekt.
Så er mini-fotografen klar!
Jeg er ret vild med dette moderne og alligevel traditionelle maleri, som hænger i hall'en
Og dette!
Der var forklarings tekster i alle rummene, så det var rigeligt med spændende information. Selve slottet var rigtig flot og selvom ikke alle rummene er tilgængelige for offentligheden synes jeg alligevel, at der var nok at se. Slotskirken som ligger på 1. (eller var det 2.) var meget stemningsfuld og flot dekoreret.

I kælderen er det et kakkelovnsmuseum, hvor der også er mange små genstande fra køkken og husstand.
Jeg var især begejstret for Thor flaskerne (ja, en er jo fra Randers!) 
Og Alfa Laval er en af mine kunder på arbjedet :o)


Her er den bare plet på græsset tydelig at se!

Beklager de mange billeder! Men herunder kommer også et par af Juniors pletskud :o)

"Se mor, der er blomster derinde!"

Han har i øvrigt et rigtigt fint lille Canon-kamera, som han fik i fødselsdagsgave af sin mormor og morfar for nogle år siden. Det var ikke vanvittigt dyrt, så skulle det gå i stykker er det ikke verdens undergang, og det tager egentlig nogle ganske fine billeder. Vi syntes det er dejligt, at han har et "rigtigt" hvor han kan være heldig at tage nogle gode billeder end et decideret børne kamera, hvor billederne er komplet elendige i kvaliteten.

Jeg vil gerne anbefale en tur til Clausholm Slot hvis man er i nærheden. Til prisen var det super godt, og der er masser at bruge tiden på.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...