tirsdag den 24. oktober 2017

Boganmelselse: Salattøsen - kål hele året rundt

Indlægget er lavet i samarbejde med 
Politikens forlag, men alle meninger
og holdninger er mine egne

Dygtige Mette aka Salattøsen har for kort tid siden udgivet sin anden kogebog, og som den store kål-elsker jeg er, skulle den naturligvis kigges nærmere på. Jeg elsker som nævnt kål, og faktisk er resten af familien også ret begejstrede. Dog er husbonden ikke så glad for rosenkål og jeg er ikke svært begejstret for broccoli, men som vi også siger til de to store drenge, så er det okay, at der fx. er én ud af 10 ting man ikke bryder sig om, problemet opstår, hvis men kun kan lide én ting ud af 10 - så er det at en nok ville blive betegnet som kræsen.

Denne skønne kogebog er fyldt op med lækre varme og kolde retter med diverse slags kål. Både nogle der passer til sommer og vinter og til hverdag og fest. Jeg har allerede mentalt sat en note ved adskillige af opskrifterne som jeg skal prøve.

Fx. er der denne Mortens aften salat, som jeg overvejer at smide på bordet til vores årlige sammenkomst med vores gode venner, hvor der altid er and på menuen.

Og ja, som nævnt, så ELSKER jeg rosenkål - rå, dampet, kogt - men er altid på udkig efter nye spændende måder at tilberede det på

Udover at være mega smukt - selvom nedenstående godt kunne have været et mere frisk ekspemplar - så smager romanescokål også mega godt! Så jeg skal bestemt prøve opskriften med den smukke grøntsag en dag

Der er små piktogrammer i bogen, som viser hvilken slags kål der indgår i opskriften, samt hvilet slags tilbehør Salattøsen anbefaler. Det gør det dejlig ment og overskueligt. Bagerst i bogen er der desuden, udover den "almindelige" indholdsfortegnelse, en indholdsfortegnelse baseret på ingredienser, hvilket er dejligt. Så hvis du er faldet over fx. et lækkert hvidkål i supermarkedet, så kan du nemt finde inspiration bag i bogen, da alle opskrifter med hvidkål samlet samme sted.

 Som måske kan læses ud fra ovenstående, så er jeg ret begejstret for Salattøsens bog. Hvis du ikke kan lide kål er det måske en mindre god investering, med mindre du har et brændende ønske om at blive bedre venner med kål. I så fald kan den klart anbefales. Hvis du er kål elsker ligesom jeg er, så vil du uden tvivl kunne finde god inspiration i bogen.

Anmeldereksemplar: "Salattøsen - kål hele året rundt" af Mette Løvbom
vejl. udsalgspris: 250,-
udgivet af Politikens Forlag i september 2017.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...