onsdag den 28. januar 2015

En stor nyhed!

Jeg har gået med en lille hemmelighed de sidste dage ... en hemmelighed der har brygget i mit hoved siden i sommers. Men nu er det ved at være ganske vist. Jeg skal til at bage kager :o) Altså jeg bager jo allerede kager, men fra på mandag skal jeg til at bage kager hos skønne FANDANKO i Aalborg. Til at starte med bliver det 4 ugers praktik, derefter deltid og på sigt - hvis det bliver en succes - forhåbentlig på fuld tid.

Jeg kender ejeren fra Lyserød Lørdag, hvor vi et par gange har lånt hans køkken til at bage i. I sommers fik jeg en forespørgsel fra ham på en piratskib kage. Ham og hans kæreste havde troet, at deres dreng ville være tilfreds med en kage med sukkerprint, men det var ikke hvad den unge mand havde forestillet sig! Derfor var gode råd dyre og der måtte mere erfarne kagebagere til = mig :o) Dengang snakkede han om, at det var mærkeligt at der ikke var flere steder i Aalborg, hvor man kunne købe kager. Jeg sagde som det var, at der nok var mange som bagte, men flest ligesom mig, der kun bager til omgangskredsen. Dog mente han, at der var muligheder for noget spændende.

Tanken har siddet i mit baghoved lige siden, men mellem barsel og min mors sygdom og bortgang har der ligesom været lidt fyldt op i mit hoved. Derfor var det først her nu, hvor min barsel er slut, at jeg fik taget mig sammen til at genoptage snakken. Det er som nævnt aftalt, at jeg starter i 4 ugers praktik, og så ser vi hvordan det går. På nogle punkter ville jeg gerne have oprettet min egen virksomhed og blot lejet mig ind, men samtidig er det bare SÅ meget lettere for mig at blive ansat. Så må vi se hvordan det kommer til at gå når/hvis det bliver en succes ;o)

MEN - jeg har fået en del henvendelser igennem tiden på kager, og nu er det altså muligt at bestille dem :o) Så del endelig ordet og husk på det, hvis du hører om nogle der mangler en kage! Hvis du skulle være i tvivl om hvad jeg før har lavet, kan du se mere her. For det ville jo være skønt, hvis det blev en succes!


22 kommentarer:

  1. Stort tillykke Camilla Kagebager. Jeg håber det bliver en stor succes for dig, og vi får dem vel stadig at se?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Det håber jeg også! Jo, naturligvis - jeg vil absolut blive ved med at tage billeder af alle mine kager :o)

      Slet
  2. Ej, hvor fedt!! Stort tillykke med praktikken. Jeg håber det udvikler sig til det, du virkelig gerne vil:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, det håber jeg også, men nu må vi se! Jeg må indrømme, at jeg har ikke rigtigt nogen idé om hvordan det kommer til at gå!

      Slet
  3. Tillykke med praktikken. Hvor må det være dejligt at få mulighed for at prøve dine kreative evner af på fuld til. Held og lykke med det.Jeg glæder mig til at se med på, hvad du fremstiller :-)
    Venlig hilsen
    Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jeg synes også det er ret spændende, så jeg håber virkelig, at det bliver en succes!

      Slet
  4. Hvor er det fedt, stort tillykke :D Hvad tager du for en kage, sådan ca? Er godt klar over at det nok variere en del ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jeg ved faktisk ikke helt med priserne endnu, for så langt er vi egentlig ikke helt kommet i planlægningen - ups! Men det kommer naturligvis an på både smag og udseende :o)

      Slet
  5. Hvor er det fedt for dig! Stort tillykke!

    SvarSlet
  6. Som jeg tidligere har sagt, så er det bare det ultimativt sejeste i hele verden, du skal til at have gang i nu og stort tillykke med at du har fået det op at stå! Jeg synes stadig du skulle oprette firma og få en partner (MIG!) ;) Haha men jeg skal ikke stjæle din thunder og du fortjener SÅ meget at få succes med det her :D Masser af kram herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, jeg har for en gang skyld været lidt heldig! Haha, nu må vi se - ellers kan det være, at du kan blive tilkaldevikar ;o)

      Slet
  7. Ej hvor er det godt. Rigtig meget held og lykke med projektet.

    Kh.
    Anne-Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jeg tror der bliver for lidt held og lykke :o)

      Slet
  8. Stort tillykke, dejligt der er bud efter dig, det betyder du er god til dit håndværk :-)
    Ønsker dig held og lykke !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) God og god er nok så meget sagt ;o)

      Slet
  9. Herligt når din hobby, kan give dig et job. Tillykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, så må vi bare håbe at det også kan blive et rigtigt job!

      Slet
  10. Ej hvor fedt, stort tillykke. Ålborg og omegn er heldige med at have dig ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Sikke en masse rosende ord :o)

      Slet
  11. Hvor sejt, tænk at måtte have sin hobby som job - hvor er du heldig! Tillykke :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, det er lidt sejt, men nu må vi se om det lykkes at blive en succes!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...