lørdag den 11. juni 2016

95. kage: Bryllupskage med blonder ... eller bryllupskagen fra helvede!!!

I sidste weekend havde jeg udover Star Wars kagen også en bryllupskage til vores vidunderlige dagplejemors søde datter. Hvis man ikke hører hele historien og kun ser billederne her, så vil man nok tro at alt var i skønneste orden ... men det var det ikke!!! Først vil jeg dog vise lidt billeder af, hvad jeg selv synes var en utrolig smuk og vellykket kage - ja, jeg tør godt sige det! Blonderne sad lige i skabet, de håndmodellerede tennisboldstørrelse roser var ret skønne og jeg var også ret begejstret for ringene på toppen, som lå på en strandsten af fondant.

Kagen indeholdte:
Lyse lagkagebunde
Mørk chokolademousse
Hindbærmousse
Passionsfrugtmousse
Smørcreme med hvid chokolade

Så der var 4 lage bunde og 3 lag fyld i hver etage.

Se lige hvor pæn den er!!! Inden jeg kørte afsted med den ... For der er disse billeder taget!

Nå, men en 3 timer før den skal serveres får jeg bakset den i en flamingokasse i bilen og kørt de 20 km hen til feststedet. Da jeg kommer derhen åbner jeg kassen og mareridtet er næsten blevet til virkelighed!!! De 2 øverste etager ligner det skæve tårn i Pisa, og har boret sig ned i den nederste etage!!! Jeg var totalt i panik og ved at bryde ud i tårer :'o( Jeg får skilt de tre etager ad, får lånt lidt ekstra sugerør på hotellet og derfor forsøgt at stabilisere den nederste etage. Jeg stiller dem i køleskabet på hotellet med besked om, at de først skal sætte dem ovenpå hinanden, når den skal serveres.

Men på vej hjem kan jeg slet ikke tænke på andet end den ukomplette kage. Så jeg kører simpelthen hjem og henter nogle alu-plade fra min bryllupsopsats og kører ud og sætter dem under de 2 øverste etager i stedet. Desværre passer etagerne på kagen ikke, så man kan nok se 1cm hele vejen rundt :o(

Jeg har ikke andre muligheder end bare at håbe på det bedste. Heldigvis er blonderne meget taknemmelige, så der er faktisk ikke så tydeligt at se, at den har været klemt sammen i den ene side.

Men jeg var SÅ ked af det!!!

Heldet ville dog have, at vores dagplejemor sendte besked til mig lige da de havde spist kagen til receptionen om eftermiddagen og sagde, at den havde smagt helt fantastisk, og alle havde rost den og brudeparret havde syntes den var SÅ fin! Prøve lige at spørg om jeg var lettet?!? Jeg har også efterfølgende snakket med bruden, som sagde, at hun ikke havde bemærket noget, og om ikke jeg var ved at gå i koma, da jeg så kagen i bilen? Jo, tak - lige en kende!

Heldigvis fejlede smagen absolut ingenting, og det er jo immervæk stadigvæk det vigtigste :o) Desuden fik jeg stor ros for at have lavet en lille mini kage til brudens kusine, som er glutenallergiker. Hun havde været næsten ved at tude da hun havde fået en rigtig kage med fondant og blonde på og ikke bare en eller anden anden form for kage. Så det var jo om ikke andet rigtig dejligt.





4 kommentarer:

  1. Puha Camilla, sikke en historie. Er pladerne synlige på billederne, for jeg kan absolut heller ikke se noget galt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var forfærdeligt! Nej, pladerne er ikke synlige, for billeder er taget hjemme inden jeg kørte afsted

      Slet
  2. Sikke en gyser! Den er eddermame også vildt smuk! Det er jo skønt, at det hele endte godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var værre end den værste gyserfilm! Ja, under omstændighederne var det en lykkelig slutning. Tak, jeg synes også, at den var ret pæn :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...