søndag den 26. juni 2016

96. kage: Dåbskage/bryllupskage med flagranker

I går var jeg til den skønneste fest - barnedåb for søde lille Viktor (fabelagtigt navn!) og bryllup for søde Line og Daniel. De havde arrangeret en dejlig havefest med SKØN mad (uhm, helstegt pattegris, som jeg seriøst kun har fået én gang før), rigeligt med drikkevarer og dejligt selskab. Der var god underholdning og masser af glæde hos brudeparret.

Line havde været så sød at invitere hele Cupcakemafiaen og endda også spurgt mig om jeg ville lave bryllupskagen. Det var noget af en cadeau, og en forespørgsel jeg naturligvis ikke kunne sige nej til. Jeg skulle have været på besøg hos dem en dag, men blev i sidste øjeblik nødt til at aflyse, hvilket var RET heldigt, for det viste sig, at jeg havde skoldkopper og det var da rimelig godt at jeg ikke fik smittet dåbsbarnet!

Derfor måtte vi i stedet nøjes med at gøre det skriftligt, og Line endte med at sende mig en oversigt over hvordan de gerne ville have kagen. Jeg prøvede naturligvis at gøre mit bedste og den blev da også ganske pæn ;o) Jeg fik mange roser af gæsterne og der blev også taget ret godt fra, hvilket jo altid er en dejlig ting. For at undgå fiaskoen fra forrige kage, valgte jeg at samle den på stedet. Det betød også, at der måske lige mangler en smule afslutning lagene imellem, men jeg synes ikke det var så passende, hvis jeg skulle sidde og tylle en kant hele vejen ;o)

De havde ikke bedt om noget med navne eller noget, men jeg valgte at lave en diskret lille ting et par steder - som fx. kan ses på den ene, som er ved at forsøge at slippe væk for neden!!! - og havde præget Viktor eller L+D på nogle af flagene. Det synes jeg selv var en ret sød detalje :o)

Kagen indeholdte:
Lyse lagkagebunde
Mørk chokolademousse med daim stykker
Mascarponecreme med friske, marinerede jordbær
Smørcreme med hvid chokolade
Fondant


Sammen med kagen blev der serveret et overflødighedshorn af slik


Og bordene var pyntet så fint med sølv og blåt og nogle praktiske bordkort, som gjorde at vi kunne holde styr på vores glas :oD


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...