lørdag den 26. november 2016

100. kage: fødselsdagskage til arbejde

Jeg synes faktisk at det er lidt vildt, at dette er kage nummer 100, som jeg laver! Det er mange år siden jeg startede, men alligevel synes jeg det er lidt vildt 👍

Nu har jeg jo tidligere været elev på mit nuværende arbejde, og stoppede faktisk dernede i sin tid lige omkring det tidspunkt, hvor jeg var begyndt at lave kager. Så jeg følte lidt et pres på mig selv, da jeg i sidste måned havde fødselsdag og skulle have en kage med på arbejde.

Det er meget normalt, at folk giver sådan et "morgentilbud" fra et supermarked, når de har fødselsdag, eller måske noget godt brød og pålæg, eller lidt hjemmebag (som jeg dog må indrømme ikke er sket så mange gange endnu), men jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne finde de helt store skyts frem og lavede derfor en stor imponerende kage, som var næsten identisk i udseende med den efterårskage jeg lavede til min familie, men med et meget mere klassisk fyld.

Folk var MEGET imponerede! Der var flere der tog billeder af den, og der blev faktisk sendt billeder ud til folk i hele landet, så jeg bagefter havde nogle meget sjove samtaler med min kollegaer rundt om i landet :o) Jeg sad fx. og talte med en indkøber i København, som sad og søgte rundt efter noget info til mig, da han pludselig udbrød: "Hvorfor er du ikke med i den store bagedyst?"


Kagen indeholdt:

Lyse bunde
Hindbærmousse
Chokolademousse
IMBC
karamel drizzle
og pyntet med marengssvampe, frysetørrede hindbær og karamel

4 kommentarer:

  1. Tillykke med kage nr. 100, smuk blev den og lækker forstår jeg :-)
    Glædelig juletid til du og familien.

    Maria med "Giveaways i Danmark"

    SvarSlet
  2. Den er så smuk!
    Ja der løber jo op med alle de kager du producerer 😉 jeg har faktisk slet ikke tal på hvor mange jeg har lavet i årenes løb men når jeg kigger tilbage kan jeg da kun se en forbedring for mit eget vedkommende ... nu du sigen kollega kage så må jeg nok også hellere snart tage mig sammen og få lavet en igen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er om ikke andet rart at det faktisk er til at spore en fremgang i ens kager :D

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...