søndag den 10. december 2017

107. kage: Studenterhue med en speciel betydning

Nogle gange når min omgangskreds spørger om en kage overvejer jeg altid et kort øjeblik, hvorvidt jeg har tid eller ej. Nogle gange over tænker jeg ikke over det men siger ja, fordi jeg ved at jeg SKAL have tid til at lave denne kage. En af den slags kager lavede jeg tilbage i sommers til én af de mange nyudklækkede studenter.

Min kusines smukke datter fik i efteråret 2016 konstateret kræft i knoglerne på sit ene ben. Hun kæmpede en brag kamp med transplantation, behandling og bivirkninger, men formåede at blive erklæret rask og at kæmpe sig frem til at kunne blive student med sin klasse. Det er dælme sejt gjort! Sofie ville gerne have en kage formet som en studenterhue med datoerne for start og slut af hendes sygdom. Så det gjorde jeg naturligvis efter min bedste overbevisning.

Sjældent har jeg været så glad for at kunne lave en kage som denne, og resultatet blev også ganske fint ;o)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en fantastisk kage med et stærkt budskab! Den kan jeg virkelig godt forstå du ikke kunne sige nej til at lave! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) ja, det var ingen tvivl om at denne kage bare skulle laves!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...