tirsdag den 19. oktober 2010

London - del 1

Som en lille forkælelse for husbonden og jeg var vi her i weekenden i London. Vi fløj afsted torsdag aften og kom hjem igen meget sent søndag. Det er så praktisk at husbondens søster bor i London, så meget passende boede vi hos hende og hendes mand.

Fredag startede vi med en tur til Burberry Factory Outlet, som vi har besøgt et par gange før. Den bliver mere og mere butiksagtig for hver gang og derfor er priserne heller ikke så billige som de var engang. Derfor fik jeg kun lige købt en enkelt lille ting.

Derefter gik turen til midtbyen hvor vi mødtes med svigerinden til "Afternoon Tea" på The Montague Hotel, som ligger lige ved siden af British Museum. Til trods for at jeg har boet i London 2 gange og været på ferie der et utal af gange har jeg aldrig prøvet en rigtig afternoon tea.


Vi sad i en fin lille udestue og efter at have udvalgt hver vores egen te kom tjeneren med en lille smoothie og en hjemmebagt småkage... det var en god start

Dernæst fik vi serveret en fin samling sandwiches, scones med clotted cream og kager. Det var så fint og det smagte bare rigtigt dejligt


Denne kagetallerken dele svigerinden og jeg. Der var en chocolate eclair, en gulerodskage, en frugttærte, en pæretærte og to cupcakes

Sandwichene var "naturligvis" agurk, æg og laks - samt en med kylling som jeg havde spist :o)

Alt i alt var det rigtig godt - og det var et fint hotel som gjorde oplevelsen endnu bedre.

Efter afternoon tea smuttede husbonden og jeg en kort tur omkring Bristish Museum, hvor vi lige kiggede på mumierne

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...