lørdag den 23. oktober 2010

London - del 3

Hov, i min "spændende" beretning om vores London tur, glemte jeg helt at vi lørdag til frokost fik en rigtig London-klassiker - fish & chips på en pub.


Det smagte rigtig godt - jeg er egentlig ikke så vild med engelske pommes frites, da jeg godt kan lige mine meget sprøde, men disse var ikke helt ringe, og fisken var også rigtig god!

Lørdag aften var nok turens højdepunkt - og også mere eller mindre grunden til at vi overhovedet skulle afsted. Love Never Dies - Andrew Lloyd Webbers nye musical som er efterfølgeren til Phantom of the Opera. Jeg har set en del musicals men Phantom er min favorit, så jeg var meget spændt på Love Never Dies.

 billeder fra www.loveneverdies.com

Nu kendte jeg på forhånd al musikken og libretto'en inden, så umiddelbart troede jeg ikke at der var så mange overraskelser. Men det var der heldigvis alligevel. Den var utrolig flot opsat, fyldt med fede effekter, og meget imponerende. Desværre synes jeg ikke så godt om historien, og nogle af de ting der er "sket" siden Phantom - fx. er Raoul gambler og dranker... det synes jeg er synd, men jeg har også altid været Raoul "fan". Men musikken var fantastisk, sangene gode, skuespillet helt i top, og fabelagtige Ramin Karimloo, der spiller Phantom levede heldigvis fuldt op til mine meget høje forventninger. Lige i starten var jeg i tvivl om han nu også sang så godt som jeg mindedes fra sidste gang, men det var kun indtil han skulle helt ud i de sværeste passager - så sang han som en engel!




Alt i alt vil jeg nok give den 5 ud af 6 stjerner, men desværre gav den mig lyst til at se originalen igen... men da der nok ikke lige er tid/råd til en ny tur til London må jeg hellere snart se filmen


Søndag gik med en tur på en lokal pub til en lækker frokost - desværre glemte jeg mit kamera, og en tur til en lille bager hvor vi fik te og kager, før vi tog i lufthavnen og forsøgte at bruge resten af vores pund. Det gik nu ikke så ringe endda :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...