onsdag den 12. september 2012

En frokost med hyggeligt besøg

Som nævnt tidligere, var jeg i går beæret med en frokost date med den søde Agnethe. For et stykke tid siden lånte Agnethe en foto-bog af mig, men endte med selv at få en magen til i fødselsdagsgave. Men bogen skulle under alle omstændigheder afleveres tilbage, og det blev så i går :o)

Jeg fik den fineste værtinde-gave, fyldt med hjemmelavede lækkerier, og som bare var ALT for meget. Men nu glæder hele den lille familie sig til at spise løs :o) Gaven bestod af en hjemmesyet brødpose ("den syede jeg lige her til morgen" - what?!? :o), æble- og pærechips, æblechutney og nogle skønne, skønne æblemuffins. MUMS.

Nå, men efter et billedorgie af den fantastiske værtindegave, kan jeg fortælle, at vi fik salat og tærte til frokosten (der er vist efterhånden min "go to" frokost!). Tærten var lavet efter samme opskrift som denne. Til gengæld gik det lidt galt med bunden, og huller, og løs tærtebund, så det begyndte at dryppe ud af bunden, og jeg måtte putte ekstra fyld i! Men den smagte nu alligevel fint, selvom den var lige vel rustik udseendesmæssigt. Jeg burde have haft skåret kanten til, men det blev ikke til noget. Jeg var sulten :o) Fyldet var stegt inderfilet, feta, knuget spinat og lidt tomater.

Som tilbehør fik vi salat med grøn salat, revet squash, rød peber, æble og granatæble. Enkelt, men ganske lækkert :o)

Efter frokosten fik vi varm kakao og te, og en cupcake til. Jeg bagte dem fordi husbonden skulle have dem med på arbejde, og så var det en test til om det skal være dem, jeg skal servere til min fødselsdag. Konklusionen blev vist et ja, så derfor kommer opskriften lige i et indlæg for sig :o)
 



6 kommentarer:

  1. Uhmmm ja og det smagte bare RIGTIG godt :D FINE billeder du har fået taget - jeg er stadig en dør til det, men det kommer nok med lidt øvelse ;)
    og tak for den dejlig dag! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak for en dejlig dag :o) Jeg er glad for at høre, at det var spiseligt ;o) Jeg synes nu ikke at dine billeder er så ringe endda!

      Slet
  2. Glæder mig til at få opskriften på kagerne, for de er vel nok fine! Og så er jeg dybt forelsket i din lyserøde kaffekop :)
    Og 1000 tak for at du vil have mig på din blogliste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De smagte SKØNT :o) Jeg er også ret begejstret for den fine kop, er næsten ked af, at jeg kun har 2 :o) Det var så lidt med bloglisten :o)

      Slet
  3. Så er det ikke skidt at få besøg, når gæsten bringer så fine sager :) Ser frem til at høre om din cupcake!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, bliver bestemt ikke værre ;o) Your wish is my command... Cupcake recipe coming up :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...