tirsdag den 4. september 2012

Varm salat med bønner, tomat og rød peberfrugt

Ja, det lyder måske en smule mærkeligt, men det smagte SKØNT! Desuden var det også enormt kønt at se på med fine farver - win, win :o)

Opskriften kommer naturligvis, var jeg nær ved at sige, fra Skagenfood. Til gengæld kan jeg se lige her hvor jeg er ved at skrive opskriften ind, at der skulle have været høvlet parmesan på... det glemte jeg - men er sikker på at det er godt både med og uden

Varm salat af brede bønner, tomater og rød peberfrugt (4 pers.) (Skagenfood)
  • 250 g bønner
  • 1 stk rød peber
  • 125 g mixtomater
  • 0,25 ét feds hvidløg
  • 3 spsk olivenolie
  • 3 spsk balsamico
  • 0,5 tsk oregano
  • 0,5 frillicesalat
  • salt og peber
Nip bønnerne, overhæld dem med kogende vand og lad dem trække 3-4 min. Rens peberfrugten og skær den i strimler. Halver tomaterne og snit hvidløgsfeddet i tynde skiver. Varm olien op i en sautépande og kom peberfrugt og hvidløg ved. Rist det hurtigt af og tilsæt balsamico, oregano, salt og peber. Lad det simre 5 min. og kom tomater og de drænede bønner ved. Varm grøntsagerne igennem og smag til. Skyl salaten, bræk den i mundrette bidder og bred den ud på et flot fad. Anret de varme grøntsager ovenpå salaten og server straks som tilbehør til alle typer af fjerkræ, fisk eller kød.

Vi fik medister til, men jeg tror kylling eller en bøf ville være ekstremt lækkert til. Hvis man undlader frilicesalaten tror jeg også, at grøntsagerne ville gøre sig godt som tilbehør til kød og kartofler.




2 kommentarer:

  1. Smukt, lækkert og enkelt. Den ryger lige i gemmebogen (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager såååå godt og er så smukt at se på også :o) God fornøjelse når du en gang får den lavet

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...