torsdag den 6. september 2012

Mini cupcakes og Whoopie pies fra Amo

Amo har været så søde, at sende mig en pakke med deres nye Mini Cupcakes og Whoopie Pies, så jeg kunne teste dem. Normalt bruger jeg ikke shake'n'bake, men jeg tænkte at det kunne være interessant nok at prøve dem, og se på dem med lidt andre briller.

Jeg fulgte blot opskrifterne på pakkerne men tilføjede en smule farve til frostingen til mini cupcakes'ne. På pakkerne står der en del forslag til tilføjelser så man kan spice opskrifterne lidt op - det synes jeg er en god idé :o)

Nå, men jeg valgte som sagt at bage dem og så sende dem med husbonden på arbejde. Han var så sød, at han faktisk lave blindsmagning med sine kolleger, som skulle give point mellem 1 og fem. Han fortalte dem ikke hvad det gik ud på, men der var vist flere det gættede på at det var en "hende mod ham" konkurrence. Så det må jo være positivt nok, at folk ikke umiddelbart gættede at det var kageblandinger.

Jeg kan godt lide, at der i begge pakker er både kager og frosting, samt forme og pynt med mini cupcakes'ne. Begge opskrifter er skræmmende enkle, og det kan næsten ikke gå galt - så for dem, som ikke ellers har mod på cupcakes og andre fine ting, er der ikke noget at være bange for.

Uanset hvor SMUK og appetitlig en kage (eller mad generelt) ser ud, så er det jo immervæk smagen der må være det vigtigste... jeg synes et eller andet sted, at begge kager smagte fint, men havde lidt den umiskendelig bi-smag af et eller andet, som købeting tit har. Dog kan jeg ikke sige, om det blot var fordi jeg VED at det er kageblandinger ;o)

Mini cupcakes, som er meget mini, nærmest en lille hapser :o) Jeg irriterede mig lidt over, at formene begynder at slippe! Men hvorom alting er, fik de en karakter på 3,5 af husbondens kolleger, og dem som de synes var finest.

Whoopie pies, hvor frostingen blev liiiige blød nok, men som eller var ganske okay. De fik en karakter på 2,5 af husbondens kolleger, og var dem, som de mest syntes virkede som en kageblanding, da de fik svaret.

Om jeg vil købe dem igen er usikkert, men som sagt - hvis man ellers ikke har mod på at give sig i kast med opskrifterne selv, er det jo en okay metode. Det, som man jo desværre ikke altid ved med halv-fabrika er hvad alle ingredienserne er, men lidt E-numre skal vi vel alle have en gang imellem ;o) Men i hvert fald var de ENORMT simple at give sig i kast med, og resultatet blev både fine og ganske smagfuldt. Junior fik et par stykker med til DP, som heller ikke vidste at det var kageblandinger, og hun mente at de var "tosse gode" :o) Junior - han var ikke fan, men jeg frygter at han slægter sin far på, og slet ikke bryder sig om kager og søde sager!?!?

4 kommentarer:

  1. De ser da mægtig fine ud søde :) men tror nu ikke det er noget jeg selv vil købe og kan du ikke lige sende noget af det der "kan ikke lide søde sager og slik" over til min lille purk, for han kan altså rå-æde det hvis han får lov! :S

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de blev meget søde at se på. Det er som nævnt heller ikke noget, jeg normalt køber, men jeg synes det er et okay alternativ, til dem som ikke tør give sig i kast med nogle fra bunden.

      Jeg kan prøve at sende lidt over til jer, men det er ikke sikkert det virker ;o)

      Slet
  2. Er sikker på at INET kan måle sig med dit bagværk!! Det ser jo altid sindssygt godt. Men det er da dejligt at høre at Amo ville kunne bruges i en snæver vendning. Dem har vi mødre jo til tider brug for:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord - jeg gør mit bedste :o) Det er jo lige netop det gode - en snæver vending til travle mødre, der er trods alt noget hyggeligt i, at det har været en tur i ovnen derhjemme :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...