søndag den 1. april 2012

Lange med pesto og stuvet spinat/ærter

Siden jeg bloggede sidst har jeg haft lidt travlt. I går havde vi fx et dejligt besøg af min søster, svoger og 2 nevøer for at lave lidt småting på huset, så det måske endelig snart kan bliver sat til salt (jeg har sat mig en deadline der hedder 1. maj, men nu må vi se om husbonden er enig.

Anyway, i vores fiskekasse i fredags var det nogle lækre lange-filetter, men jeg havde ikke rigtigt lyst til den opskrift der fulgte med, og biksede i stedet noget andet sammen, nemlig en omgang lange med pesto og stuvet spinat/ærter - det skulle egentlig kun have været spinat, men der var ikke så meget, så da det var kollapset og der kun var en forsvindende lille mængde tilbage smed jeg lidt ærter i - og det var nu ikke så ringe endda.


Lange med pesto og stuvet spinat/ærter (2 pers)

400g lange-filet eller anden hvid fisk
1 spsk god pesto, rød eller grøn, købe eller hjemmelavet (jeg brugte købe)
1 bakke frisk spinat
150g ærter
cremefine el. fløde efter smag
salt og peber
Godt brød

Tænd ovnen på 200 grader.

Skyl spinaten og dryp den af. Smør et ovnfast fad med lidt olie, og læg fisken i - smør den med pesto og bag fisken i ovnen i 10-12 minutter. Put dne lidt våde spinat i en gryde med låg, når det er faldet sammen tilsætte cremefine og ærter, samt salt og peber, og lad det varme godt igennem.

Server straks fisk og grøntsager sammen med godt brød.

4 kommentarer:

  1. Det ser rigtig godt ud. Spinaten og ærterne lyser virkelig op på tallerken.. Kender godt det der med at spinaten fylder meget mindre.. Bliver lige overrasket hver gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk også rigtig godt :o) Jeg må indrømme, selvom jeg godt ved at det svinder ind, så virkede det som om det var HELT galt med denne omgang! Men jo, det overrasker gang på gang :o)

      Slet
  2. Ihh hvor ser det godt ud Camilla! Elsker næsten alt der er stuvet, men har aldrig hørt om den fiskeart der... Godt man kan få noget ny inspiration til fisk her hos dig, for vi er godt nok ved at køre omkuld i torsk, rødspætte, laks og pangasius...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget lækkert! Uh, du må bestemt prøve lange - det er en MEGA lækker fisk, faktisk en af de bedste jeg længe har fået. Jeg kender dog det med at bruge det samme igen og igen, og det er også kun pga vores fiskekasse at vi får andre slags, for jeg synes det er svært at overskue hvad man skal vælge hvis man står hos fiskemanden!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...