mandag den 23. marts 2015

Boganmeldelse: "Slankekuren" af Birgitte Nymann

Jeg synes pludselig tiden gik så stærkt efter jul, så jeg nåede ikke at komme ordentligt i gang med projekt "tab en million kilo" som jeg næsten hører sig til efter nytår ;o) Men jeg var ikke sen til at sige ja tak til at anmelde "Slankekuren" af Birgitte Nymann og selvom jeg ikke har smidt de 32kg, som der bliver pralet med på forsiden, så har jeg store ambitioner om at give mig i kast med bogen så snart der bare er en lille smule overskud! (Ja, det er nok utopi at tro, det kommer til at ske lige nu, men man skal jo være optimist en gang imellem!)

Jeg har dog kigget lidt i bogen og må sige, at jeg synes den virker meget spændende. Den er delt op i uger/faser og tager ikke voldsomme skridt. Der er træningsøvelser, steder til at skrive noter og sidst i bogen er der også lidt meget appetitlige opskrifter. Jeg skal i hvert fald prøve en del af dem!

Træningsøvelserne i bogen er med billeder og beskrivelser, så det burde være til at finde ud af. Der er er ligeledes fortællinger fra folk, som allerede har prøvet slankekuren og selvom sådan nogle naturligvis altid vil være til bogens fordel er de fleste ganske interessante.

Rigtigt mange overvægtige mennesker ved en masse om hvad der skal til for at tabe sig - både med hensyn til kost og motion, men for mit vedkommende er det nok motivationen, overskud og manglende fokus, der som regel sætter en stopper for mit vægttab. I denne her bog er der også en masse og lige netop de dilemmaer, så jeg glæder mig til at komme i gang.

Jeg ved i øvrigt også godt, at ingen af os bør være på "slankekur", men bør i stedet gå efter en "livsstilsændring", men jeg kan se i bogen, at der fx. lægges op til at man altså skal have fedt og man skal også have stivelse og det mest er mængderne der skal kigges lidt på. Det er et syn, jeg efterhånden er blevet ret gode venner med, for især når man har børn, synes jeg, at det er vigtigt, at de får så naturligt et forhold til mad som muligt og ikke er bange for bestemte ting. Der er i et godt liv jo plads til alle ting, nogle af dem blot i mere begrænsede mængder.

"Slankekuren" af Birgitte Nymann får derfor 4 ud af 6 stjerner. Så må vi se om jeg, når jeg har prøvet den synes den er så godt, at jeg skal give den lidt flere ;o)


Anmeldereksemplar: Slankekuren af Birgitte Nymann
udgivet af Politikens Forlag i januar 2015.

4 kommentarer:

  1. Jeg har osse læst den og er enig i at den virker menneskelig og overkommelig, og jeg vil starte på programmet efter påske, og går hårdt efter de der 32 kg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det synes jeg lyder som en glimrende plan! Jeg vil gøre mit bedste for at følge dig og også gå benhårdt efter de 32 kg ;o)

      Slet
  2. Jeg hepper på dig all the way søde! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Agnethe :o) Et heppekor kan man altid bruge!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...