søndag den 20. februar 2011

Kødbox fra slagteren...

Som jeg evig og altid piver om på bloggen, så synes jeg selv at jeg har rigtig meget om ørerne, og ikke nok tid. Ligesom vi hver uge får en kasse med frugt og grønt fra Skagenfood har vi nu prøvet at købe en Kødbox fra vores lokale slagter. Vi prøver hver uge at lave madplan og handle stort ind, men det sætter nogle gange sine begrænsninger når man ikke har en bil, hvor meget man kan slæbe. Derfor blev vi enige om at prøve at købe en omgang kød - og i det vi kun er 2 i hustanden bliver der til mere en 14 måltider.

I går fik vi under alle omstændigheder hentet boxen, og fik derfor også det første måltid derfra: Panderet med nudler, broccoli og saltede peanuts.


750 gram pande ret
1 pk. æg-nudler
1 hoved broccoli skåret i mindre stykker - vi brugte grønne bønner i stedet (de flade)
1 håndfuld peanuts

Opskriften fra slagteren passer ikke helt på hvad jeg gjorde...

Rens og skær bønnerne i ca.2 cm stykker. Tilbered nudlerne efter anvisning fra pakken. Sautér panderetten af i gryde eller wok med bønnerne, tilsæt til sidst de tilberedte nudler. Drys groft hakkede peanuts ud over

Det var ualmindeligt simpelt, og smagte også godt.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk idé... Ser super lækkert ud!

    SvarSlet
  2. Hej Bianca,

    ja - det er en smart idé og jeg glæder mig til at afprøve slagterens opskrifter :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...