søndag den 4. september 2011

Pasta med fersk laks og frisk spinat

Jeg var en tur på torvet i fredags, hvor jeg købte fersk laks, som til aften blev til en lækker pasta-ret sammen med den store pose spinat jeg fik i min grøntsagskasse.

Pasta med laks og spinat (2 pers.)
2 stykker laks
ca. 250g fuldkornspasta
1 bakke champignon
1 pose frisk spinat
2 1/2 dl cremefine el. fløde
3 fed hvidløg
revet parmasan
lidt olie
salt og peber.

Hæld en smule olie på laksen og krydr med salt og peber. Bag i ovnen ved 180 gr i ca. 10-15 minutter (efter størrelse).
Kog pastaen efter anvisning på pakken.
Svits hvidløg og champignon i en sauterpande, tilsæt cremefine og kort før pasta og laks er klar tilsættes den skyllede spinat. Læg låg på og lad spinaten falde sammen. Tilsæt pastaen og lad det simpe i 1 minut.
Server straks med den bagte laks.



2 kommentarer:

  1. Ohhh hvor ser det bare ALT for lækkert ud Camilla :D Dejligt at se dig tilbage i køkkenet...
    Kram

    SvarSlet
  2. Det smagte også virkelig dejligt :o) Arj, jeg tror der går lang tidn inden jeg for alvor er tilbage i køkkenet - lol.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...