søndag den 18. september 2011

Spinatpandekager med krabbefyld + nye visitkort

Jeg har spekuleret længe på at få lavet visitkort, og nu har jeg endelig fået taget mig sammen. Som regel når jeg skal forsøge at fortælle folk hvad min blog hedder, så går de kold cirka halvvejs, så derfor syntes jeg, at det kunne være rart med nogle visitkort. Jeg faldt over nogle hos Vistaprint, uden det helt stor hurlumhej, men dog heller ikke specielt opfindsomt fra min side - men jeg synes det er superflotte, og lige min stil - så hvorfor skulle jeg bøvle med at designe en helt masse når nogle andre har gjort det for mig :o)


Dagens ret forleden dag var endnu en lille sag fra "Fedtfattige Retter" af Kathryn Hawkins. Resultatet blev vist ikke helt som ønsket, for panden jeg brugte til pandekagerne var vist både lidt for lille og lidt for ringe, så de sad lidt fast og blev ikke rigtigt brune, men ud over det, så smagte det faktisk ganske godt :o)


Spinatpandekager med krabbefyld og karry (4 pers.)
115g boghvedemel
1 stort æg, sammenpisket
3 dl skummetmælk
125g frossen spinat, optøet, afdryppet og hakket
2 tsk olie

Fyld:
350g hvidt krabbekød
1 tsk mild karry
1 spsk mangochutney
1 spsk let mayonnaise
2 spsk letmælksyoghurt - jeg brugte fromage frais i stedet for
2 spsk friskhakket koriander - brugte jeg ikke.

1. Sigt melet ned i en skål og fjern evt. urenheder.
2. Lav en fordybning i melet og hæld ægget i. Pisk mælken i lidt ad gangen og bland derefter spinaten i. Hæld dejen over i en kande og lad den stå i 30 min.
3. Lav fyldet ved at blande alle ingredienser med undtagelse af koriander i en skål. Dæk skålen til og stil den koldt.
4. Pisk dejen. Pensl en lille pandekagepande med lidt olie, varm den op, til den er godt varm, og hæld så meget på panden, at bunden er dækket med et tyndt lag. Steg den 1-2 min, indtil dejen er fast, vend den og steg den 1 min, indtil den er gylden. Læg på en varm tallerken. Lav 8 pandekager på denne måde og læg dem oven på hinanden på tallerkene med bagepapir imellem.
5. Rør koriander i krabbeblandingen. Læg fyld på den ene halvdel af pandekagerne og fold dem over. Serveres varme.

Vi fik dem med en smule flødestuvet spinat til...

3 kommentarer:

  1. Ohj Camilla. Super fine visitkort du har fået dig. De Er jo lige din stil ja, så flotte.

    De pandekager der ser jo helt vildt lækre ud. Den opskrift tillod jeg mig lige og hapse :-)

    SvarSlet
  2. Det er da lige en ret til min uendelige opskrifteliste, men jeg tror det bliver en variant af mine usødet pandekager. Jeg kan ikke vist få plads til boghvedemel før noget af alt det andet er spist ;-)

    PS Tillykke med de fine visitkort

    SvarSlet
  3. Kristine - jep, lige min stil :o) Det kan du sagtens gøre, de var ret lækre.

    SushiStegen - Det kender jeg godt, det med at have en milliard ingredienser men skal bruge en ny til en opskrift, det er bare for dumt, men jeg tror helt bestemt at fyldet også vil være godt til andre pandekager :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...