tirsdag den 28. oktober 2014

Aalborgs nemmeste - og bedste - coleslaw

Jeg har før skrevet rosende ord om dressingen fra en af de kinesiske restauranter i Nørresundby - og desværre har de ikke tilbudt mig et sponsorat ;o) - men det er stadig favoritten her i hjemmet, da den trumfer alle andre købedressing og de fleste hjemmelavede!

I går aftes fik vi meatloaf, ovnkartofler og coleslaw. Jeg er ret stor fan af coleslaw, og nu har jeg endelig fundet den bedste og nemmeste af slagsen. Måske det kan klassificeres som snyd, men det synes jeg egentlig ikke - den er bare meget, meget nem!

Coleslaw
tilbehør til 4 pers.

6-7 gulerødder
1/2 spidskål eller 1/4 hvidkål
1/3-1/2 flaske Jin Shing Dressing

Skræl gulerødderne og skær enderne af. Fjern de yderste blade fra kålet og befri det fra stokken. Snit eller hak begge dele så fint eller groft som du synes. Normalt plejer jeg at rive gulerødderne på køkkenmaskinen og snitte kålet i hånden, men i går røg kålen også igennem køkkenmaskinen på den store riveplade.

Vend det sammen med dressingen i en skål og stil på køl indtil servering. Det bliver ikke ringere af at stå et par timer.

Det passer perfekt med meatloaf, pulled pork/beef/chicken, spareribs m.m. eller bare som tilbehør til sommerens grillede kød.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...