torsdag den 23. oktober 2014

Krydrede, ovnbagte kyllingeoverlår

Her i huset eeeelsker vi kyllingeoverlår. Det er først indenfor de sidste par år, at vi virkelig har sat pris på det stykke kylling. Jeg tror det har noget at gøre med, at jeg faktisk er begyndt at udbene dem, som man ellers skulle tro, at jeg var kureret for taget i betragtning de tusindvis af overlår jeg udbenede, da jeg arbejdede på et kyllingeslagteri!

Men det er som nævnt blevet en stor favorit herhjemme, især hvis skindet bliver på og det lige bliver vendt i lidt mel inden det bliver stegt på panden. Yum! Men her for nyligt trængte jeg alligevel til lidt fornyelse og endte derfor med at lave nogle med lidt mere krydderi i. Det smagte super godt, så opskriften kommer herunder.


Krydrede, ovenbagte kyllingeoverlår
2 pers.

4-5 udbenede, kyllingeoverlår med skind på
4-5 tsk Colombo pasta
salt
lidt olie

Opvarm ovnen til 180 grader.

Hvis de ikke allerede er udbenede, så udben overlårene, trim kanterne og lad skindet sidde på. Lav en lomme under skindet og fordel en lille teske Colombo pasta under skindet. Smør et ovnfast fad med lidt olie, læg overlårene i fadet, krydr med salt og bag dem i ovnen indtil de er færdige - ca. 20 minutter.

Server straks de ovnbagte lår med valgfrit tilbehør. Vi fik, som man kan se, grønne bønner, pasta og tomatsauce.

Der er brugt Colombo pasta i opskriften, men jeg tror også, at en smule sennep, pesto eller indisk pasta ville være godt.

2 kommentarer:

  1. Uhmm kylling med tilbehør er altid godt :-)

    Jeg vil høre dig om noget vigtigt. Vil DU og dine skønne LÆSERE være med til at støtte KNÆK CANCER via "Danske Bloggers indsamling til Knæk Cancer" - Hvor Bloggere og Læsere sammen kan gøre en forskel :-)

    jeg har selv alvorlig kræft, kender mange som har og de som desværre ikke overlevede. Hver dag dør 42 danskere af kræft i Danmark. Denne indsamling kører til den 14.nov.-14

    Vil I være med?? Det er nemt, se hvor let ved et tryk på mit navn eller ved at følge linket:
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/10/knk-cancer-danmark-rundt-nu.html

    Jeg håber at høre fra dig og at vi bliver mange som sammen kan gøre en forskel :-)
    Smukke hilsner fra Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, kylling er godt :-)

      Beklager, at jeg ikke fik gjort som du gerne ville.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...