fredag den 26. november 2010

Min ultimative "comfort food" - pasta, tomatsauce og røde pølser

I går var en ualmindelig lang dag - pga. det gode vejr var min arbejdsdag næsten 12 timer - altså 8 timer og 4 timers transport - lækkert! Da jeg samtidig ikke kunne få det jeg skulle have i supermarkedet blev jeg lidt Camilla 12år-sur, og husbonden foreslog at vi tog den gamle gode pasta med tomatsauce og pølser, som er min absolutte "comfort food" og som jeg kunne spise hver dag hvis det skulle være :o)



Det er nok ikke verdens sundeste og kalorielette ret i verden, men pyt - det smager dejligt :o)

1 løg hakket og sauteres i lidt olie, tilsæt 1 dåse flåede tomater, evt. en smule paprika, et nip sukker og salt. Lad det simre så længe du har tålmodighed til. Tilsæt en sjat fløde eller cremefine, som jeg er begyndt at bruge (det smager måske ikke helt så godt, men det er nu alligevel en del færre kalorier). Når fløden har kogt med lidt, blendes saucen med en stavblender og vendes sammen med færdigkogt pasta. Som sagt fik vi det i går med røde pølser, men smager også dejligt med medister eller et stegt kyllingebryst. Yummy :o)

4 kommentarer:

  1. Nogle gange er det rart at give sig selv lov til at være "12-år-sur", især når man så kan mæske sig i sin yndlingsret :-D

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Knus til dig over din øv-dag - kender godt det der med at blive 12-års-sur ;-) Yum til din "comfort food", jeg husker den tydeligt fra mine middage hos dig på kollegiet :-)

    Det er den omvendte verden i år mht. sne. Sidste år var det os der fik meget i starten af vinteren. Heldigvis har vi kun fået et par cm. indtil videre.

    Håber din næste uge bliver bedre og med lidt kortere transporttid :-)

    Knus,
    Helle

    SvarSlet
  3. Hej Birthe,

    ja, det er dejligt med en rigtig omgang selv-forkælelsesmad :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  4. Hej Helle,

    tak for knus :o) Jeg kan faktisk ikke huske at have serveret det for dig, men på den anden side jeg spiste vist ikke rigtig andet da jeg boede på kolliegiet :o)

    Det kan nogle gange undre mig, at så lille et land som Danmark egentlig er, kan der alligevel være utrolig stor forskel på vejret :o/ Jeg håber dog også at den næste uge bliver lidt bedre transportmæssigt.

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...