tirsdag den 30. november 2010

Stew med oksekød og ris

Dagens ret i søndags stod på en rigtig lækker vinter-simreret. Stew med ris til - yummy!


Som regel når jeg laver stew har jeg ikke nogen opskrift (til trods for at jeg har en helt bog kun med stew-opskrifter!) Men den vi fik søndag bestod af:

Oksekød i tern
2-3 Løg
500gr. champignon
ca. 5 tørrede karl johan svampe
1 dåse flåede tomater
4 gulerødder
en sjat cremefine
fine ærter
og ris til.

Brun kødet rigtig godt i en gryde som kan tåle at komme i ovnen. Tilsæt finthakket løg og gulerod, samt champignon og flåede tomater og en lille halv liter vand + cremefine/fløde. Tilsæt salt, peber og en smule paprika. Bring det i kog, og sæt det derefter i en 150grader varm ovn. Lad det stå så længe du gider - det bliver kun bedre, men vær sikker på at det ikke koger helt tør. Når du synes det er ved at være ved tiden at spise sættes gryden igen på blusset, og du tjekker om det evt. skal jævnes en smule. (Det skulle jeg nok have gjort med min :o)

Hvis du vil have en mere fyldig stew kan du tilsætte et revet glaskål, eller en håndfuld røde linser i den sidste halve time.

Spis det med ris, mos eller evt. for sig selv.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud, jeg er vild med retter der skal stå og simre - for så kan jeg nemlig hvile imens ;-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Birthe,

    Ja simreretter er super lækre og smarte, og at der så er tid til et lille hvil i mellemtiden er ikke noget at klage over :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...