onsdag den 25. maj 2011

Nye kartofler på bund af salat

Jeg føler lidt som om, jeg gentager mig selv, men i går stod menuen på en salat fra Skagenfood. Dog bliver det nok den sidste gang i et pænt stykke tid. Vi har nemlig valgt at afmelde vores grøntsagskasse de næste måneder, da vi er enige om, at det ikke hænger supergodt sammen med en nyfødt baby, som jo gerne snart skal se dagens lys. I stedet forsøger vi at tømme fryseren for gamle rester, og så skal jeg have lavet lidt nyt mad at putte i fryseren, sådan at vi har lidt at starte med :o)

Kogte kartofler på salatbund med radiser og ærter
  • 800 g små kartofler
  • 150 g salatmix
  • 1 bundt radiser
  • 1 stk løgtop
  • 150 g optøede ærter
  • 4 spsk creme fraiche
  • 3 spsk mælk
  • 1 fed hvidløg
  • 1 spsk dijonsennep
  • 2 tsk sukker
  • salt og peber


Skrub kartoflerne, kog dem møre i letsaltet vand og køl dem lidt ned. Skyl salaten, snit radiserne i tynde skiver og snit løgtoppen fint. Pisk cremefraiche, mælk, presset hvidløg, sennep, sukker, salt og peber sammen og smag til. Bred salaten ud på et stort fladt fad, strø kartoflerne udover og dryp med dressingen. Drys med ærter, radiser og løgtop og server straks til grillet kød, fisk eller fjerkræ.

Jeg synes det var en rigtig lækker ret. Dog var dressingen en smule stærk til mig, men heldigvis kunne jeg bare lade være med at tage så meget på :o)

6 kommentarer:

  1. MUMS!! Lige mad for mag, hvor set det godt ud :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Camilla, det ser da lækkert ud :-)
    Hvornår er du sat til at skulle nedkomme?
    Det bliver jo spændende med en lille ny i huset, og hvor lyder det fornuftigt, at du vil lave mad og putte i fryseren...Når den tid kommer, vil du takke dig selv :-)
    Knus Irene
    PS. Fik du min mail?

    SvarSlet
  3. Hej Birthe,

    tak for de søde ord. Det smagte også rigtig dejligt, så det kan du sagtens prøve at lave :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  4. Hej Irene,

    tak for de søde ord.

    Jeg har 3 uger til termin, så junior kommer vel omkring nu og så ca. 5 uger frem... det er lidt mærkeligt at tænke på, og jeg synes det er underligt ikke at vide hvornår det sker!

    Ja, jeg fik opskriften - tusind tak :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  5. Hej Camilla...Hvor bliver det spændende for jer, den sidste tid inden terminen går bare så langsomt,ikk....MEN nyd den, pludselig er der 1000 ting at tage sig til.
    Knus Irene

    SvarSlet
  6. Hej Irene,

    jo - det er lidt som om tiden snegler sig lidt afsted, og alligevel så har vi en 1 million ting vi stadig gerne skulle nå! Men jo, du har ret - det er med at nyde "fritiden" :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...