lørdag den 16. april 2011

Chocolate Chip Cookies

I onsdags da vi skulle have sundhedsplejersken på besøg mente min indre husmoder, at der naturligvis blev nødt til at være hjemmebag på bordet :o)

Jeg prøvede en opskrift mere fra min lækre Women's Weekly - Macaroons & Biscuits.

Chocolate Chip Cookies (36 stk.)

250gr. blødt smør
1 tsk. vanille-ekstrakt (jeg brugte 2 tsk vanillesukker, da jeg var løbet tør for ekstrakt)
165gr. sukker
165gr. 'light brown sugar' (jeg brugte 'light brown muscavado sugar' fra Dansukker)
1 æg
335gr. mel
1 tsk. natron
375gr. grofthakket chokolade (jeg brugte en blanding af mørk, lys og hvid)

1. forvarm ovnen til 180C (170C ved varmluft)
2. pisk smør, vanille, begge slags sukker og æg sammen i en røremaskine eller med en håndmikser indtil det er lyst og luftigt. Rør sigtet mel og natron i af 2 omgange. Rør chokoladen i.
3. rul kugler af spiseske-størrelse og placer dem på bageplader med 5 cm. mellemrum. Bag dem ca. 15 min., og afkøl på en rist.

Jeg tror jeg gav dem lige et minut for længe i ovnen, for de blev en smule for sprøde, og så fik jeg naturligvis ikke placeret dem langt nok fra hinanden, så de flød lidt sammen. Derfor vil jeg anbefale 3 plader med 12 stk. på hver... men gode - det var de :o)

8 kommentarer:

  1. Nøj de ser lækre ud - er der mon nogle tilbage vi kan smage på onsdag, jeg har jo 1½ uge til at rette op på det bagefter ;-)

    Glæder mig til at se jer :-)

    Knus,
    Helle

    SvarSlet
  2. Uff, så fik jeg lige et behov fra morgenstunden af - nu er den første plade i ovnen:-)

    Jeg går ud fra det er en fejl, men ægget har du slet ikke med i din forklaring.

    Rigtig god lørdag.

    SvarSlet
  3. Åh, det er altså alt for længe siden jeg har bagt nogle cookies, må vist hellere få taget mig sammen :-)

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  4. Hej Helle,

    nu må vi se :o) ellers kan det være, at der er nogle andre ;o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  5. Hej Sandra,

    jeg beklager at have givet dig et behov du ellers ikke havde :o)

    Ja, det var en fejl - som er blevet rettet - tak for det!

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  6. Hej Birthe,

    det er heller ikke noget jeg gør en helt masse i, men jeg må sige - disse har jeg allerede nydt mange gange :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  7. Skal du skam ikke beklage - de smagte forrygende, dog blev der ikke flere end 20:-)
    I morgen er jeg nu nok nød til at bage endnu en portion, bare for at se hvor jeg kan få ud af dejen:-)

    SvarSlet
  8. Det var godt at du kunne lide dem :o)

    Altså, jeg er nok en smule perfektionistisk på det punkt, så jeg vejede dejen og delte dem med, og vejede så alle cookies individuelt - ja, det lyder mærkeligt :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...