lørdag den 23. april 2011

Påskeægs-træstammer

Lige siden jeg så LaTascha lave træstammer, har jeg selv haft lyst til at lave nogle, da man jo som regel som kage-glad har diverse rester i fryseren. Jeg skulle have haft lavet dem til den kongelige dåb i sidste uge, men grundet min mosters død blev det ikke lige til noget. Så var det jo, at jeg i denne uge så Camilla og Vibeke lave påskeæg/træstammer og valgte at jeg bestemt måtte prøve det efter.

De er lavet af chokoladekage blendet med en rest palmin-smørcreme tilsat lidt romessens og ægte kakao. De er betrukket med ren rå marcipan, som er årsagen til at de er lidt hullede :o) Til sidst er de dyppet i lidt smeltet chokolade. Desværre fik jeg vist puttet lige vel rigeligt kakao i, men de smagte nu alligevel okay, og de vakte stor begejstring hos min familie, hvor vi fik frokost påskefrokost i går (mere om det i et senere indlæg).

13 kommentarer:

  1. Der er vist kun én ting at sige... UHM ;-))

    SvarSlet
  2. Nøj mums de ser gode ud. Det er jo lige før man skulle bage en chokoladekage bare for at kunne lave dem :-)

    Nu deltager jeg også i blogland se her
    http://busk-eskildsen.dk/

    SvarSlet
  3. Ej hvor blev de fine. Det er dejligt at du kunne bruges vores ide :-)

    SvarSlet
  4. Yum de ser lækre ud :-)

    Håber I har haft en god påske.

    Knus,
    Helle

    SvarSlet
  5. Ihh det ser super lækkert ud Camilla! jeg får sådan lyst til at få gang i alt muligt når jeg læser bloggen her :D

    Knus

    SvarSlet
  6. Ja, dejligt at bringe oidt inspiration videre. Skønne ser de ud.

    SvarSlet
  7. Hej Kirsten,

    tak - jeg tror det var et meget passende ord :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  8. Hej Merete,

    det kan jeg godt anbefale... så kan man jo også nyde en masse chokoladekage inden :o)

    Har kigget på din nye blog - den er superfin ud :o) glæder mig til at følge den

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  9. Hej Vibeke OG Camilla,

    jeg var også glad for jeres inspiration, selvom jeres resultater bestemt var en del pænere end mit :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  10. Hej Helle,

    tak - jo vi har haft en fin påske, det håber jeg også at I har

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  11. Hej Agnethe,

    det er jeg da glad for at høre :o) Sådan har jeg det også altid når jeg kigger på din, men det bliver desværre for sjældent til noget!

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  12. nu synes jeg at vi skal aftale, at der ikke skrives mere om træstammer eller noget der ligner - det er ikke til at holde ud - jeg bliver så frygtelig lækker sulten ;-)

    De ser flotte ud!!

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  13. Hej Birthe,

    det må du meget undskylde... jeg skal prøve at gøre mit bedste for at undgå at skrive mere om træstammer igen :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...