tirsdag den 26. april 2011

Påskefrokost - Søndag

Efter en hyggelig dag i Randers gik turen over til svigerforældrene i Thy. Mine svigerforældre har 2 hunde, og husbondens bror og ene søster har også hund, så der er som regel liv og glade dage med hunde overalt når vi alle samles der. Som kan ses på nedenstående skal der være styr på hundene og deres interne hierarki bliver altid overholdt når svigermor deler godbidder ud :o)


Min mand er australsk statsborger, og derfor er traditionerne i hans familie lidt anderledes end mange danske familier. F.eks. får vi til jul og påske altid kalkun - her ses bæstet i gang i oven.

og her er den kommet ud efter jeg-ved-ikke-hvor-mange-timer i ovnen.

på bordet med "roast potatoes" i baggrunden

Efter maden gik vi i gang med et af de årlige hovedpunkter i påsken hos svigerfamilien, nemlig en påskeægs-jagt. Svigermor havde lavet en hvor vi skulle finde sten med et ord på efter billeder fra rundt i haven/huset. Derefter var det at gætte en sætning som fortalte hvor nøglen var, og bagefter gætte hvor nøglen passede til. Det var for øvrigt svigerfar, husbonden og jeg der vandt :o)

Gevinsten var en kanin og en meget individuel pose med påskeæg (baseret på hvad hver medlem af jagten kan lide :o)

8 kommentarer:

  1. Sjovt med andre traditioner, maden ser ihvertfald lækker ud - og hyggelig ægjagt :-)

    SvarSlet
  2. Hold op hvor er den skøn, den kalkun! Du må lige sige til, hvis du har nogle udskæringsfif - vi stegte en kalkun til Thanksgiving og indså først, da den var færdig, at vi ikke rigtig vidste, hvordan vi lettest parterede den! :-D

    SvarSlet
  3. Hold da op en basse, den ser lækker ud - giver mig Thanksgiving abstinenser. Sikke et skønt billed af hundene på rad og række:-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  4. Skønne billeder...I sær den Kalkun ville jeg gerne kunne sætte mine tænder i...MUMS
    Knus Irene

    SvarSlet
  5. Hej Trine,

    ja det er lidt sjovt med anderledes traditioner :o) og ægjagt er altid hyggeligt

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  6. Hej Piskeris,

    den var også vældig god. Jeg har desværre absolut ingen anelse om hvordan den bliver udskåret - det er der nogle andre der plejer at stå for inden den bliver flænset i stykker af hungrende mennesker :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  7. Hej Birthe,

    ja som "amerikaner" hænger kalkun og thanksgiving jo uvilkårligt sammen :o)

    De er så søde hundene når de alle venter på godbidder - og så bliver der styr på dem, for ellers kan det godt gå vildt for sig med 5 hunde på en gang

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  8. Hej Irene,

    fra en der tager så gode billeder som dig tager jeg gerne imod rosen om billederne (selvom det er husbonden der har taget de fleste :o)

    Kalkunen var også rigtig lækker :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...