lørdag den 2. april 2011

En lidt træls besked...

Som jeg har nævnt tidligere på bloggen, så var vi for 6 uger siden inde at få scannet baby for at kigge på hans overlæbe, men stædig som han åbenbart er, kunne lægen dengang ikke se det hele - kun ca. 75% som umiddelbart så fint ud...

I går var vi så til en opfølgende scanning, for at se om vi havde bedre held denne gang. Det havde vi... desværre, for lægen mener at han har læbe-gumme-ganespalte i højre side :o( Jeg er fuldstændig knust ved tanken om at vores lille dreng skal opereres 1-2-mange gange! Jeg ved godt at lægerne er meget dygtige til at gøre det rigtig pænt, men der er bare så mange ekstra bekymringer der pludselig kommer oveni!

Jeg ved ikke så meget om hvad det indebærer og hvad der skal ske endnu, men vi har får en aftale med den sygeplejerske der har kontakt med alle i Nordjylland, hvor der er læbe-ganespalte. Jeg håber at hun kan fortælle os en helt masse, og måske berolige mig en lille smule...

Alt i alt betyder det, at jeg måske stadigvæk ikke er den mest stabile blogger i fremtiden, selvom jeg nu er stoppet med at arbejde (mere om det i en kommende indlæg). Jeg var ved at overveje at melde afbud til efter-madblogger-træf hos Line i aften, men tænker at jeg nok alligevel har godt af komme udenfor og tænke på noget andet - selvom det er svært.

Jeg var egentlig i tvivl om jeg havde lyst til at dele det på bloggen, men samtidig tænker jeg, at jo flere der ved det inden han bliver født, jo færre skal det fortælles til inden de får et chok ved at se hans lille ansigt. Jeg er ikke i tvivl om, at han i sine forældres øjne bliver verdens mest nuttede baby, men til gengæld ved jeg også, at det bliver hårdt for den lille mand.

14 kommentarer:

  1. Ikke nogen rar besked at få - men som du selv siger, så er lægerne også så dygtige i dag, at de kan fixe næsten hvad som helst, så mon ikke det skal gå godt alligevel. Håber det bedste for ham og jer!

    SvarSlet
  2. Kæreste Camilla!

    Jeg er rigtig ked af at læse dette indlæg! Jeg ved godt at det ikke er jordens undergang, men vi vil jo gerne have at vores børn er perfekte og jeg kan godt forstå, at du har svært ved at overskue at han skal igennem operationer.
    Jeg håber at I får en masse vejledning og får snakket en masse, men nogen som ved noget om det.....

    Jeg sender dig de aller varmeste tanker og et knus
    Birthe

    SvarSlet
  3. Kære Camilla,

    det gør mig ondt at læse denne besked. Som du dog også skriver, så er lægerne idag utroligt dygtige - men ja, det bliver da hårdt for Jeres lille guldklump, og for Jer.

    Jeg håber du får så meget information og viden om det, at dine bekymringer ender på et mere udholdeligt plan end lige når en sådan besked modtages.

    Alt godt til Jer og Jeres lille dreng.

    SvarSlet
  4. Kære Camilla..
    Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, ikke andet end, at jeg ønsker for jer at lægerne tog fejl... Nogle gange skal man bare holde humøret oppe og tro på det bedste indtil andet er en realitet....Og lige meget hvad, så vil han stadig være jeres guldklump og i vil elske ham over alt på denne jord...
    Mine tanker er hos dig søde Camilla, men lov mig at se de gode ting frem for de dårlige..
    Knus Irene

    SvarSlet
  5. Kære Camilla,

    Du ved at jeg tænker på jer og ville ønske, at jer og junior ikke skal igennem dette. Jeg har ikke villet ringe, for vidste ikke om du har været i humør til at snakke - men jeg tænker på jer :-)

    Uanset hvad er jeg sikker på, at han bliver en skøn dreng (hvordan kunne han andet med de forældre ;-)) som I kommer til at forgude og som vi alle kommer til at holde rigtigt meget af :-) Ved godt at de ord sikkert ikke betyder særligt meget lige nu...

    Sender knus og tanker til jer alle tre,
    Helle

    SvarSlet
  6. Hej Heidi,

    ja - de er blevet meget dygtige, så jeg er sikker på at resultatet nok skal blive fint - det er mere vejen dertil der bekymrer mig

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  7. Hej Birthe,

    tak for de søde ord. Du rammer helt plet med mine tanker, som desværre fylder rigtig meget. Jeg håber også, at det hjælper at få snakket med nogle som ved noget om det, så kan det da være at en smule af mine bekymringer kan forsvinde.

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  8. Hej Sandra,

    tak for de søde ord. Jeg giver dig helt ret, jeg håber at en snak med en ekspert kan dæmpe, om ikke andet, nogle af bekymringerne til et niveau hvor det er til at holde til.

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  9. Hej Irene,

    jeg ville også ønske at lægen tog fejl, men jeg tror at når han med det samme siger sin vurdering og henviser til eksperten er han nok ikke meget i tvivl - desværre.

    Jeg tror nok på, at jeg kan finde frem til de gode ting, men det tager måske et lille stykke tid før jeg helt kan gøre det... når det sker vil jeg nok mest igen bare se frem til at møde vores lille guldklump - som jeg ikke er i tvivl om at han bliver

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  10. Hej Helle,

    jeg er ked af hvis du har været i tvivl om du skulle ringe... det kan du altid gøre!

    Jeg tror bestemt på, at vi kommer til at synes at han er den mest nuttede baby nogensinde, for som du siger - med de forældre hvordan kan han blive andet ;o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  11. Hej Nanna,

    tak - det er altid rart med lidt mental opbakning.

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  12. Kære Canmilla

    Sikke da en træls besked. Det er altid svært at takle når der sker noget fysisk eller mentalt med ens børn hvad enten de er ufødte eller kommet til verden. Jeg har selv haft lagt et af mine 3 børn i narkose to gange og det er ved gud ikke særlig rart. Til gengæld, så er dit barn i de bedste hænder hos læger der dagligt laver den slags operationer. Held og lykke med det hele.

    Masser af tanker
    Camilla

    SvarSlet
  13. Hej Camilla,

    tak for de søde ord. Narkosen er også noget af det som skræmmer mig rigtig meget, men jeg er sikker på at det nok skal gå - selvom det bliver en hård omgang. Jeg er egentlig også glad for at det sker på Rigshospitalet, hvor det er folk som virkelig ved hvad de laver med vores lille dreng.

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...