tirsdag den 26. oktober 2010

Minestrone med ostebrød

Dagens ret i dag var en rigtig dejlig efterårsret - nemlig minestronesuppe med ostebrød


Som kan ses på billedet, var det rygende varmt da jeg tog billedet, men jeg kunne ikke vente længere med at spise, så derfor kunne jeg ikke vente med at tage billedet :o)

Opskriften er fra Skagenfood
Minestronesuppe med pancetta og ostebrød (4-6 pers.)
Ingredienser
  • 200 g pancetta (eller god bacon) i tern
  • 4 stk pastinakker
  • 2 stk peberfrugt (grøn)
  • 3 stk porrer
  • 2 stk små rødløg
  • 2 stk gulerødder
  • 2 stk bladselleri
  • 1 fed hvidløg
  • 1 tsk timian
  • 1 tsk oregano
  • 1 dåse flåede tomater
  • 1,3 l grøntsagsfond
  • 8 skive(r) daggammelt flute
  • 125 g revet Gruyéreost (eller anden revet ost)
  • salt og peber
Fremgangsmåde

Ordn alle grøntsagerne; hak løg og hvidløg fint, snit porren i ringe og skær bladselleri, gulerødder, pastinakker og grøn peber i små tern. Rist pancettaen i en gryde til den er næsten sprød. Kom alle grøntsagerne ved og rist videre et par minutter. Tilsæt krydderier og flåede tomater og lad det simre 3 min. Hæld fonden på, lad suppen koge ca. 20 min. til grøntsagerne er møre og smag til. Fordel den revede ost på fluteskiverne og grill dem et par minutter under ovngrillen. Server suppen i skåle og læg to ostebrød ned i hver. Server straks...

Det smagte rigtig godt, og der var heldigvis rester til overs, så jeg kan få med til frokost :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...