tirsdag den 8. februar 2011

Pære Belle Hélene - opskrift

Ih, jeg ved det jo egentlig godt - jeg får aldrig en ordentlig madblog, hvis jeg ikke skriver opskrifter... men tit laver jeg mad på gefühl og har bagefter svært ved at huske hvad der kom i :o(

Men Heidi ville gerne have opskriften på chokoladesauce, så nu smider jeg lige både pærer og sauce ind.

Pære Belle Hélene (4 pers.)



4 modne, men faste pærer
400 gr. sukker
800 ml. vand
saft at en halv citron
1 vanillestang
Vanilleis
125 ml. fløde
150 gr mørk chokolade
lidt sukkerlage

Kog sukker, vand, vanille og citron op i en gryde, til sukkeret er opløst. Skræl pærerne og fjern kernehuset (de kan evt. dele på langs, hvis man vil) og put dem i gryden til sukkerlagen. Lad dem stå på blusset i ca. 20 min (lige under kogepunktet) eller indtil pærerne er møre. Tag gryden af blusset og lade pærerne afkøle i lagen.

Hak chokoladen fint. Kog fløden op i en gryde og tilsæt chokoladen. Rør godt rundt til chokoladen er opløst, og tilsæt et par skefulde af sukkerlagen fra pærerne.

Server begge dele med en god vanilleis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...