onsdag den 17. august 2011

Fiskelasagne... og er jeg mon blevet shopaholic?!?

Ja, det er jo virkelig ikke de helt store kulinariske udfordringer jeg giver migselv og bloggen i øjeblikket, men lige om lidt begynder vi at få vores grøntsagskasse igen, og så plejer det at blive lidt mere spændende :o)

Men forleden fik vi en af vores favoritter, som engang opstod ved et tilfælde, fiskelasagne med fiskefars. Det lyder måske nok lidt mærkeligt, men det smager dejligt, og er egentlig mest som om der er små fiskefrikadeller i lasagnen :o)

Fiskelasagne med fiskefars:

1 bakke fiskefars (evt. med laks)
1 lille bakke champignon
2 håndfulde frossen spinat
1 dåse flåede tomater
1 løg
1 fed hvidløg
30gr olie
30gr mel
ca. 1/2 liter mælk
Revet ost efter smag
Lasagneplader - gerne grove
salt og peber

Lav en tomatsauce af løg, hvidløg, flåede tomater og champignon. Lad den simre 15 minutter.
Lav en bechamelsauce med olie, mel, mælk og ost. Tilsæt den optøede spinat et kort øjeblik inden den er færdig.
Læg lasagnen sammen med et lag tomatsauce, små klatter fiskefars og bechamelsauce i hvert lag. Slut af med bechamelsauce på toppen.
Bag i ovnen ved 180g varmluft i ca. 25-30 minutter. Lad den gerne hvile i 10 minutter inden den serveres.

Og så er der den om jeg er blevet Shopaholic?!? Jeg må med skam i stemmen indrømme, at jeg har købt endnu en dragt til junior :o) Men jeg havde faktisk bestilt den sammen med det andet i sidste uge, men den var åbenbart udsolgt, så den var ikke med... men jeg kunne slet ikke stå for de tinsoldater, og det kunne husbonden heller ikke, så dem måtte altså findes! Dog har jeg højt og helligt lovet, at jeg ikke må købe mere til ham i det næste lange stykke tid... men heldigvis har vi et gavekort til H&M på en masse penge, lol :o)

10 kommentarer:

  1. Uhmm den lasagne ser bare lækker ud og ja lidt shopaholic er vi vel allesammen et eller andet sted... det kan i hvert fald hurtigt udvikle sig, når man går hjemme på barsel!!! Super sød dragt Camilla :)

    SvarSlet
  2. Det lyder godt nok spændende med fiskefars i lasagne, det må jeg prøve næste gang :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  3. Ja camilla, du ER blevet shopaholic ;) and i like it ;) Ejh, ofte er det bare ret nemt og ligetil og blive shopaholic på nettet. I hvert fald efter min mening. Det er så nemt, bare og sidde på sin flade og trykke "gå til kassen" :D

    Jeg er fan, selvom det nok ikke just hjælper de der butiksansatte (incl. undertegnede), som står og keder sig bragt på en kedelig onsdag som idag :D

    SvarSlet
  4. Hej Agnethe,

    den er altså også ret lækker lasagnen :o) Ja, det er noget af en ond cirkel at komme ind i det shopping når man er på barsel! :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  5. Hej Birthe,

    ja, det bliver du nødt til - det lyder som sagt måske lidt mærkeligt, men det smager altså ret godt :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  6. Hej Kristine,

    ja, du har ret i at det er bare for let med net-shopping, og at det er lidt træls for butiksansatte. Jeg vil egentlig hellere i rigtige butikker, men lige i øjeblikket er overskuddet bare ikke helt til det :o( Dog ledte jeg faktisk efter denne dragt nede i byen, men gik forgæves, så derfor måtte jeg ty til nettet :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  7. jamen den tinsoldatdragt er så sød, at det ikke tæller ;-)

    SvarSlet
  8. Yum den fiskelasagne ser lækker ud - har lige handlet ind til den så det skal jeg have til aftensmad i morgen :-)
    Superfin dragt til junior - når det er til sådan en lækker fyr som ham må man gerne blive lidt shopaholic ;-)

    Knus,
    Helle

    SvarSlet
  9. Hej SushiSteg,

    hihi - det lyder som et rigtig godt argument, det må helt sikkert være sandt :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  10. Hej Helle,

    jamen, så håber jeg da bestemt at du ikke bliver skuffet?!? :o)
    Ja, det er jo det - lidt shopaholic må man gerne være :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...