fredag den 4. marts 2016

90. kage: Frost

Tilbage i november sidste år røg der endnu en kage ud af mit køkken. Denne gang var det til min kusines skønne datter, som ønskede sig en Frost kage. Jeg har kun lavet en enkelt én før, så jeg sprang gladeligt til! Det var egentlig en meget enkel kage, for jeg havde aftalt med Melissas mor, at der skulle figurer på toppen. Dog syntes jeg for, at lave den ene anelse mere spændende, at det var sjovt med lidt sne ved siden af kagen, og desuden var der også et stort ønske om at få "Skumfidus" på kagen, så ham lavede husbonden "naturligvis" :o)

"Istapperne" er lavet af isolmalt tilsat farve. Det var desværre ikke helt som jeg gerne ville have dem, men det gik alligevel

Jeg har for en gang skyld taget et billede af et stykke af kagen, men det er mest fordi jeg synes, at den blev ret fin meget blå bunde indeni :o) Jeg lavde dem ved at lave bundene uden æggeblommer, og så farve den, så den blev blå. Fyldet kan jeg naturligvis ikke heeeeelt huske, udover at det var blåbærmousse med friske blåbær i, og så en chokolademousse med et eller andet fyld i også.

Kagen faldt heldigvis i smag hos den yndige fødselar og jeg fik lov at leve lidt af mine pigedrømme ud ;o)




2 kommentarer:

  1. Den er SÅ fin :-) og ret sejt med de blå bunde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, det var ret fint med de blå bunde - det gav ligesom lige lidt ekstra ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...