søndag den 25. november 2012

Årets dekorationer

Jeg har før fortalt om, at jeg plejer at være til kursus i blomsterbinding i forbindelse med julen. Sidste år blev det ikke til noget, men i går var jeg afsted igen. Det er en af min mors tidligere arbejdskollegaers søn, der afholder det. Han er SUPER dygtigt, og det vi laver er altid meget mere specielt og spændende end jeg selv ville kunne finde på.

I går fik jeg lavet 3 ting - et træ til at have stående i mit nye køkkenvindue, et hjerte til at hænge på fordøren og et meget, meget simpelt kalenderlys (hvor lyset tæller ned?!?) Advents-krans/dekoration gør jeg ikke i, da vi har den smukke stage fra Georg Jensen

Først træet:
Mikado-pindene skal lige males i spidserne, så de også bliver sorte, og så skal der nogle sorte glatte sten i potten :o) Nogle vil måske mene, at sort og jul ikke passer, men jeg er helt VILD med træet!

Kalenderlys:
 Meget, meget enkelt, men med flytning lige om hjørnet skulle det være meget enkelt :o9

 Hjerte til døren:
Et kæmpe hjerte af blød enebær, som skal pynte og lyse op på hoveddøren :o)

Sidst men ikke mindst har jeg scoret mig nogle smukke røde grene, som også skal blive til et træ, men det er stadig i Randers, så det må blive lavet en anden dag :o)


8 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine dekorationer. Synes altså sagtens man kan bruge sort til jul :-) Hvor har du købt kalenderlyset?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jeg er også ganske godt tilfreds.

      Lyset er faktisk et jeg har haft liggende i et par år, så det kan nok ikke fås mere (og jeg kan heller ikke huske, hvor det er købe ;o)

      Slet
  2. Jeg er helt VILD med dine fine ting! Meget flotte - totalt understatet luksus jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Hihi, ja det er nok egentlig lidt det de signalerer, som dog ikke passer så godt sammen med min ellers kæmpe samling af julepynt :o)

      Slet
  3. HVOR ER DU KREA altså. Gid man havde de skills, når årets juledekorationer skal kreeres her i ugen. Jeg er især helt forelsket i det bette træ - det er virkelg yndigt. DU må lære fra dig en dag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - men jeg havde også en god lærer :o) Jeg er også helt pjattet med træet (som dog nok er knap en halv meter med potte osv.) og synes det er fedt at det kan bruges år efter år :o)

      Slet
  4. Arh come on Camilla! hvordan skal man lige følge trop på den samling der... hold nu op hvor ser det bare smukt ud og jeg er sikker på det nok skal pynte den nye bolig op på alle måder... er VILD med juletræet! Det er simpelthen SÅ fint lavet :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorry ;o) Men jeg har haft en god lærer og masser af til - vi brugte næsten 7 timer! Jeg er også helt vild med mit smukke træ - jeg er sikker på, at det vil glæde mig i mange år :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...