fredag den 9. november 2012

Livretter fra Aarstiderne - vol. 2

Endnu en måltidskasse, endnu en anmeldelse...

Jeg bliver igen nødt til at starte med at sige, at dette er ikke noget jeg er blevet betalt for at gøre, eller efter aftale med Aarstiderne. Ej heller betyder min/vores mening, at det er et godt eller skidt koncept - det er KUN vores mening. 

Det er måske tydeligt, hvis man har læst mine andre anmeldelser, hvor dette vil være hen ad, men vi er altså ikke de store fans her i huset. Det er SUPER skønt at modtage en kasse med en masse lækre ingredienser, som er tilpasset i mængden, og for nogle mennesker vil opskrifterne sikkert vække stor begejstring. Men vi synes de er meget, meget kedelige... ja, vi kunne vel bare lave noget andet ud fra ingredienserne, men det synes jeg ikke helt passede med formålet om at prøve dem. Vi har bestemt os for ikke at bestille flere kasser, for det er for meget det samme hver gang, men hvis jeg skulle bestille dem igen, tror jeg bestemt at jeg ville lave nogle andre retter ud fra ingredienserne :o)


Menuen for ugen var:
Lasagne med kødsauce, grønt og salat
Stegt hønsebryst i pita med kartoffelsalat og yoghurtdressing
Pizza med kartofler, ansjoser og fyldig salat

Alt i alt synes vi faktisk, at det lød som en lækker menu, men ændrede et par småting denne gang...


Lasagne med kødsauce, grønt og salat


En okay lasagne. Den skulle laves med hytteost og ikke bechamelsauce (men der var nu en opskrift på bechamel, hvis man hellere ville det) - det gjorde den ikke så cremet. Der skulle en masse gulerødder og pastinakker i saucen, vi tog kun gulerødder. Det var ikke meningen, at der i følge opskriften skulle nogle krydderurter i saucen, men jeg puttede altså lidt oregano, timian og basilikum i, ellers ville det simpelthen bliver FOR trist.

 Stegt hønsebryst i pita med kartoffelsalat og yoghurtdressing

En god ret, men ikke noget revolutionerende. Pita brødene var tilgengæld rigtig lækre.

 Pizza med kartofler, ansjoser og fyldig salat

Jeg kan godt lide pizza blanca, men denne var nærmest smagløs! Ja, udover ansjoserne naturligvis, men dem var hverken husbonden eller jeg til gengæld særligt begejstrede for ;o) Det var meningen, at det skulle have været kogte kartofler fra dagen før i salaten, men jeg valgte altså et lækkert friskt æble i stedet...

Som allerede nævnt i starten, så passer disse kasser heller ikke til vores lille familie. Jeg er sikker på, at der er mange der ville kunne lide dem, men vi er ikke fan. Men det har været interessant nok at prøve dem, men nu stopper vi efter 4 kasser, for de er immervæk ikke gratis overhovedet!

6 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare utroligt lækkert ud!

    www.leilakrak.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, men det ser vist bedre ud end det var ;o)

      Slet
  2. Jeg tror da ikke Aarstiderne mener, at man ikke må tilføje krydderier, ligesom de ikke lover kulinariske nyopfindelser - de tilbyder en nem løsning til en travl hverdag og der er mange værre alternativer.....leverpostejmadder og junkfood.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg heller aldrig påstået. Men alligevel undrer det mig, at det ikke står i opskriften, for der er ellers en lille (meget kort) liste af ting man bør sørge for selv at have.

      Jeg har heller aldrig påstået at de lover nye kulinariske nyopfindelser. Jeg skriver til gengæld at det er MIN families mening, og vi synes at omkring 10 ud af de 12 opskrifter vi har prøvet har været enormt kedelige. Det betyder jo, at det er ikke noget for os... men jeg skriver jo også, at jeg er sikker på, at mange ville elsker kasserne!

      Slet
  3. Vi har fået kasser derfra nogle gange. Synes faktisk altid at det ser lækkert ud når man pakker kassen ud. Vi har heller ikke været imponeret over alle retter og må nok indrømme at de fleste har jeg selv justeret lidt på. Men i en til tider meget travl hverdag, har det været godt ikke at skulle tænke på om vi nu havde alt i huset til aftensmaden og udtænke menuen.

    Men jeg nyder at lave mad til familien og er derfor kommet frem til at bestille af deres grøntkasser og af deres ekstra vare hvor jeg synes man kan finde rigtig mange lækre ting. Det passer bare mere til mit temperament :-)

    Er sikker på at mange har store glæde af kasserne, men måske vi med stor interesse for mad bare ikke helt er målgruppen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt sikker på, at der vil være mange der ville have stor glæde af dem, og som sagt har jeg også altid været imponeret over hvor lækkert det ser ud når man åbner kasserne. Jeg er også vild med, at alt lige passer i mængden... Men nej, vi er måske bare ikke målgruppen ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...