torsdag den 8. november 2012

Hjemmelavede chips

Til aftensmaden i dag skulle vi have nogle meget tyndtskårne kartofler, men jeg fik lavet for mange, og det syntes jeg var lidt en skam, så jeg skyndte mig lige at bikse lidt hjemmelavede chips sammen. Det er MEGA simpelt og de smager SUPER godt! Jeg har set denne metode hist og pist før, præcis hvor det stammer fra ved jeg ikke, men jeg vil anbefale ALLE chipsglade personer at prøve :o)

1 lille skål chips
1/2-1 lille bagekartoffel
lidt sprayfedt
et drys salt

Skrub kartoflen godt, og skær den ud i meget tynde skiver - brug gerne et mandolinjern, hvis du har et (jeg har ikke!?!)

Spray en tallerken der kan gå i mikrobølgeovnen med et tyndt lag fedt. Læg kartoffelskiver på tallerkenen - de må ikke overlappe og ligge ovenpå hinanden. Sæt dem i mikrobølgeovnen og giv dem fuld styrke i 5-6 minutter, alt efter hvor kraftig din mikrobølgeovn er.

Tag de færdige chips ud, drys med lidt salt, og server. YUM!

Du kan selvfølgelig lave ligeså mange omgange som du har lyst til, men det tager selvfølgelig lidt tid. Dog lover jeg, at du vil elske resultatet. Det smage fuldstændig som rigtige chips! Det er for øvrigt ikke sikkert, at man behøver at spraye tallerkenen med fedt, men det er mest for at sikre, at de ikke sidder fast.


12 kommentarer:

  1. Wow, er ser ligner til helt rigtige chips :) Jeg er vild med salt&vinegar-chips, så den udgave må jeg vist få prøvet i mikroovnene :) Forbliver de knasende som rigtige chips eller bliver de bløde efter lidt tid ?

    Mange hilsner

    Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt vildt, som det ligner helt rigtige chips :o) Jeg synes bestemt du skulle prøve dem!

      Altså de var i hvert fald sprøde i den halve time der gik fra de var lavet til de var spist ;o)

      Slet
  2. Cool Camilla! Det MÅ jeg da prøve :D Ser bare så YUMMY ud og tak fordi du deler! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jeg deler altid gerne, og du MÅ prøve dem, for de er virkelig lækre!

      Slet
  3. Uhh, de ser gode ud. Jeg så opskriften på chips i microovnen på en amerikansk blog for snart et år siden, og efterhånden er det den eneste slags chips vi får herhjemme - man kender vel kvalitet når man smager den ;-)
    Jeg er hold op me at spraye tallerknen med fedtstof, da jeg fandt ud af, at kartoflerne sagtens kunne løsnes uden, så olie er vist mest en smagssag :-)

    Mange hilsner fra

    Anne.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er simpelthen også så gode, så jeg kan godt forstå, at I næsten ikke spiser andre slags :o)

      Ja, jeg synes også at jeg kan mindes, at der ikke behøver at blive brugt olie, men min mand lavede dem første gang for laaang tid siden, og der sad de i hvert fald lidt fast i vores tallerkener :o)

      Slet
  4. Wow, de ser lækre ud!
    Jeg har forsøgt mig med at lave dem i en alm. ovn, men de bliver aldrig helt så gode.

    Jeg ejer ikke en mikroovn, for ellers havde jeg forsøgt mig med din opskrift.

    SvarSlet
    Svar
    1. De smagte også skønt :o) Øv, at det ikke har virket med at lave dem i ovnen, men jeg kan da se på google, at det påstås at det kan...

      Slet
  5. Nøj, det ser drøn lækkert ud! Det vil jeg meget gerne prøve, så må hive min mikroovn op fra kælderen!
    Desuden, tak for en skøn blog! :-)

    www.eyesintherain.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord om min blog :o)

      Du burde klart prøve at lave dem, de er SÅ gode!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...