mandag den 19. november 2012

Jul i Tivoli 2012

Beklager den lange blogpause... jeg ved faktisk ikke helt hvorfor den har været så lang, men vi har åbenbart ikke spist så blogger-venligt i den forgangne uge. Vi er i gang med at forsøge at pakke huset ned - der er kun 12 dage til vi overtager vores nye hus og 18 dage til vi begynder at flytte!

Men her i weekenden stod det på et lille break fra det hele. Vi var nemlig en tur i København. Jeg købte for et stykke tid siden et weekendophold - som får et indlæg for sig selv - og valgte at kombinere det med et besøg hos juniors oldemor og oldefar (husbondens farmor og farfar), min moster og onkel, og en tur i Tivoli, som åbnede for jul i Tivoli i sidste uge.

Vi have naturligvis kameraet med, men jeg kunne se, at vi ville ikke have været helt malplaceret havde vi taget stativ med. Det væltede rundt med mennesker i Tivoli, der har stativ med til kameraet! Anyway, jeg havde meget svært ved at stå for alt det fine lys, så jeg tog naturligvis en masse billeder - dog glemte jeg at tage billeder af nogle af de meget smukke boder og butikker - det må jeg huske en anden gang ;o)
Karuseller er altså bare det mest romantiske...
Jeg har ambitioner om at fabrikere sådan et træ her på et tidspunkt - de er mega effektive!

Vi valgte at spise på Pirateriet, som ligger i søen inde i Tivoli. Der var rigtig hyggeligt, og maden var ganske okay. Naturligvis ikke superbillig, men som næsten almindelig restaurantpris, som jo egentlig er ganske pænt taget i betragtning, at det ligger midt i Tivoli.

Der var rigtig hyggeligt inde i skibet, øllene blev serveret i krus, junior fik en børne-tapas-tallerken og husbonden og jeg fik en bøf (som dog var laaangt fra den medium-rare, som vi bestilte!)

 Der var mange mennesker i Tivoli da vi var der, og der var også ret køligt. Men vi havde en super hyggelig tur. Jeg er altså ret vild med Tivoli til jul, det er såååå stemningsfyldt. Vi købte ikke andet derinde end en lille gave til min mor og far, som passede Coco i weekenden, og en pose karameller til mig. Så alt i alt var det ikke så voldsom dyr en omgang.

8 kommentarer:

  1. Årh jeg ELSKER også Tivoli til jul - det er bare SÅ hyggeligt og det er bestemt også noget Elias skal opleve :) Det lyder til i havde en dejlig omend lidt kold tur ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi have en rigtig dejlig tur :o) Jeg er sikker på, at Elias vil komme til at elske det. Victor sad det meste af tiden med stoooore øjne og en halv-åben mund, hvis det da ikke var fordi han sad og små-grinte :o)

      Slet
  2. Ih hvor ser det fint ud!! Jeg elsker bare jul :) men jeg har aldrig været i Tivoli når der er pyntet op til jul! Men hvor ser det flot ud :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også STOR julefan :o) Du må bestemt prøve at komme derover et år - det er simpelthen så smukt

      Slet
  3. Jeg har intet imod Jul - slet ikke, men jeg bryder mig ikke om Tivoli's nye sponsoraftale. Den kan du læse om her:

    Boykot Tivoli.

    Jeg ved ikke, om du har hørt om, men ellers har du nu, og kan så tage din beslutning ud fra det, næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for link - men jeg påtænker nu ikke umiddelbart at boycotte Tivoli... nok mest fordi, der ikke er den store sandsynlighed for at det bliver nødvendigt - jeg bor langt væk, så kommer der langt fra hvert år.

      Slet
  4. Flotte billeder. Vi var i Tivoli for nogle år siden og jeg synes de havde sådan en dejlig julestemning med al pynten og lysene. Hvis ikke man kan komme i julehumør så skal man da vist bare derover en tur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - men jeg forestiller mig, at dem som havde medbragt stativer tog flottere :o) Der er bare sååå fint derovre :o) Jeg tror, at vi skal afsted igen om nogle år, når den bette ikke er helt så bette mere

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...