søndag den 11. november 2012

Mortens aften

Forleden dag læste jeg en af Pavens Prædikener hos Guld.log, hvor der blev beskrevet hvordan, at vi som forældre tror, at vi kontrollerer hjemmet, men at det i virkeligheden er de kære små, der kontrollerer familien! Desuden stod der også meget korrekt, at børnefamilier er utilregnelige - der kommer altid tænder, sygdom og lignende i vejen for ens planer... Det blev vi "ramt" af i denne weekend :o)

Min søde veninde, hendes kæreste og smukke datter, som vi hvert år spiser and med (ikke altid omkring Mortens aften - nogle gange bliver det først til januar eller lignende) skulle have været på besøg til store andespisning. Meeen, sådan skulle det ikke gå alligevel. Først blev kæresten syg, men mente at han godt kunne klare turen herop, men så blev den skønne lille pige desværre også syg, så det blev aflyst og udskudt på ubestemt tid... :o( Øv!

Men anden var jo allerede taget ud af fryseren, og rødkålen lavet, så vi valgte at lave hele molevitten i går alligevel :o) Så menuen stod på and, brunede kartofler, chips, hjemmelavet rødkål og masser af GOD brun sauce. Beklager meget de mange billeder :o)

Fik I også and (eller gås) i går?





12 kommentarer:

  1. Åh vi fik så meget god and at vi var nødt til at ligge ned bagefter :) Mmm. Din sauce har garanteret været voldsomt god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, så ved man at det var god mad, når man må ligge ned bagefter ;o) Tak, den var faktisk enormt god, hvis jeg selv skal sige det :o)

      Slet
  2. Voldsomt flotte billeder!! Vi fik også and i aftes g ris a la mande til dessert! SÅ godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Vi fik også ris a la mande til dessert - såååå godt :o)

      Slet
  3. Vi fik også en omgang and i går aftes, men dog kunne jeg ikke præstere lige så gode billeder som dig... Selvom det ikke var voldsomt kønt at se på, så smagte dog virkelig skønt og jeg kan næsten smage jeres igennem skærmen også! MUMS!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo heldigvis ikke billederne der fortæller hvor godt det var - så jeg er sikker på at jeres også smagte SKØNT selvom billederne måske ikke artede sig (hurra for et stativ ;o)

      Slet
  4. Ja and kom også på bordet her hjemme i går og nøj hvor var det altså bare godt ^_^
    Det var svigermor der havde sviget kødgryderne og hun havde lavet de lækreste friske salater med æbler, nødder og jordskokker, og en med kogt rødkål og granat æble kerner

    Men mums altså hvor ser den sauce bare god ud :D:D:D

    SvarSlet
    Svar
    1. And er altså bare SÅ godt! Uh, det lyder lækkert med svigermors friske salater :o) Tak - saucen var bare såååå god ;o)

      Slet
  5. Super flotte billeder:-) Vi fik også and herhjemme.. Det var lækkert.. Din rødkål ser hjemmelavet ud.. Alt ser jo super lækker ud.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) And er altså bare SÅ godt! Ja, rødkålen er hjemmelavet efter opskriften i linket.

      Slet
  6. Ja jeg burde jo have lært det efterhånden, at man ikke kan styre/planlægge alt. Pokkers. Vi havde glædet os rigtig meget. Jeg var godt nok skuffet, i et forsøg på at rette lidt op på den manglende and, købe jeg lidt andebryst, kartofler, rødkål osv. Men når 2 ud af 3 ikke har den vilde appetit så er det bare ikke så sjovt at ligge en masse energi deri...Men and det fik vi :-)

    Vores tallerken så altså ikke nær så god ud som jeres og så er der kun en der kan lave den perfekte ande-sovs og det ved du godt hvem er :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også skuffende, men det er desværre bare umuligt at styre alt når man har små børn :o( Jeg kan godt forstå, at det ikke var så sjovt at lægge en masse energi i det, når 2 ud af 3 var syge :o(

      Men jeg glæder mig MEGET til næste forsøg - så håber jeg bare, at saucen bliver ligeså god, for den var VIRKELIG lækker, hvis jeg selv skal sige det ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...