fredag den 30. november 2012

Nutella-chokoladekage til én

Så er det i morgen, at vi overtager vores nye hus! Det er vildt spændende, og lidt nervepirrende, men vi glæder os også som sindsyge :o) Jeg tager naturligvis kameraet med, og håber at kunne tage lidt billeder ;o)

Nå, men her til aften er husbonden til julefrokost - og han har LOVET, at han kommer tidligt hjem, sådan at han er frisk på husovertagelse i morgen! Men lidt selvforkælelse syntes jeg var på sin plads :o) Derfor har jeg lavet en nutella-chokoladekage til én person - i krus. Jeg har længe gerne villet prøve at lave en kage i krus, men nu skulle det altså være.

Nutella-chokoladekage til én (Novice Housewife)
(Den kan dog også godt gå til 2 personer, for det er en ret stor portion ;o)
4 spsk mel
3 spsk sukker
1 æg
3 spsk ren kakao
3 spsk nutella
3 spsk mælk
2 spsk olie
et nip salt
et nip bagepulver

Knæk ægget i et krus (300ml) og pisk det let med en gaffel. Tilsæt olie og mælk og bland godt. Bland nutella'en godt i. Tilsæt sukker, kakao, salt og bland igen godt. Tilsæt til sidst mel, og bland det indtil det lige netop er blandet.


Put kruset i mikrobølgeovnen ved fuld power i 2-3 minutter. Hold øje med kagen, den skal naturligvis være færdig, men skal heller ikke have for meget, for så bliver den træls og gummiagtig.

8 kommentarer:

  1. Jeg tør næsten vædde på, du ikke får sovet i nat ;-D Ikke på grund af manden, der er til julefrokost... men på grund af spænding...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, lidt fik jeg dog sovet, men ikke så meget! Først snorkede den halvberusede mand helt vild (og nej, han kom ikke sent hjem) og så vågnede den bette tidligt for at ville have noget at drikke og sin sut! Så ikke mange timer til mig desværre :o(

      Slet
  2. Er du vimmer det ser lækkert ud Camilla og jeg kan virkelig godt forstå i glæder jer til at overtage huset! Håber i får en rigtig god dag i morgen og jeg glæder mig enormt til at se billeder! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var SÅ god den kage, og faktisk lige før det var i overkanten for selv sådan en sukkergris som mig ;o) Your wish is my command :o)

      Slet
  3. Jeg elsker bare "mug cakes" har før prøvet at komme både appelsinskal, vanilje, hakket chokolade eller små stykker skumfiduser i. Men har faktisk aldrig prøvet at komme nutella i tror jeg da skal afprøves næste gang jeg laver mig en "mug cake"

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, du skulle bestemt prøve med nutella! MUMS! Jeg kunne godt forestille mig at man også kunne lave det med alle mulige smagsvarianter :o)

      Slet
  4. Det bliver jeg bare nødt til at prøve. Den er perfekt hvis kagetrangen pludseligt melder sig og man synes det er i overkanten at bage en hel kage for at stille sukkertrangen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du burde HELT sikkert prøve det - det er sååå smart, når man virkelig trænger til kage, og som du siger virker det nogle gange lidt voldsomt at bage en hel kage :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...