fredag den 17. april 2015

Boganmeldelse: "Brød og Kager" af Trine Hahnemann

Jeg vælter mig rundt i skønne bøger i øjeblikket, så jeg kæmper lidt med at få dem anmeldt. Men det skal nok komme :o)

Da jeg første gang så "Brød og Kager" var jeg meget begejstret. Bogen har et skønt udseende med lækre tykke og matte sider. Der er fyldt med billeder, collager og masser af skønne opskrifter. Men hvor ville jeg dog ønske, at den ikke var så dyster. På mange af billederne ser det nærmest ud som om, brødet er brændt på. Det kan godt være, at man burde være klog nok til ikke at lade sig skræmme af det og vide, at det ikke er meningen, at brødet skal være brændt på, men jeg synes det et eller andet sted minimerer min interesse i en opskrift. For heldigvis har den billeder til alle opskrifterne, som jeg klart synes en kogebog skal have.

Bogen indeholder dog virkelig mange lækre opskrifter, både klassiske opskrifter, som de fleste bageglade person nok har prøvet før, men også lidt nye opskrifter. Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at jeg nok skal få afprøvet nogle af opskrifterne.

Bogen er det ind i afsnit med kager og wienerbrød, sommerkagebord, brød og smårette, jul og syltetøj og kompot. Så den forsøger at komme vidt omkring. Der er små tips og trick blandt opskrifterne og lidt fortællinger fra Trine en gang imellem. Alt sammen noget, der gør bogen personlig uden at glemme fokus på opskrifterne.

Jeg glæder mig især til at prøve opskrifterne på den skønne lagkage fra forsiden, samt hindbær-eclairs og vandbakkelser med rabarbercreme. Det er dog tydeligt for mig, at de opskrifter jeg bliver draget mest af, er dem der ikke har de meget mørke billeder. Jeg er udemærket klar over, at mange godt kan lide det mørke look og det kan jeg til dels også ... men der er grænser for galskab :o)

Bogen er flot, indeholder mange opskrifter og henvender sig meget til dem, som måske ikke er så velbevandrede i et køkken. Derfor vil jeg give  4 ud af 6 stjerner.

Anmeldereksemplar: "Brød og Kager" af Trine Hahnemann
udgivet af Politikens Forlag i marts 2015.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...