mandag den 4. december 2017

106. kage: konfirmationskage med bibel

Da min brors ældste dreng skulle konfirmeres tilbage i foråret forlød det på min svigerinde, at det eneste han havde et stort ønske om til dagen, det var at jeg skulle lave en kage. Så det gjorde jeg naturligvis! Jeg er sikker på, at jeg tog nogle billeder af kagen, som jeg plejer, men de er simpelthen væk, så derfor må vi nøjes med et par fra festen. Dog giver det stadig et fint syn på udseendet af kagen. Christian valgte et meget klassisk design, men jeg synes faktisk at den blev meget sød - enkel og elegant.

På billederne her er der lidt større forskel på farven af fondant bogstaver og glasur, men det var ikke så meget i virkeligheden. Indeni er jeg ret sikker på, at der var hindbærmousse og chokolademousse - igen en klassisk kombination, som mange tit glemmer hvor god egentlig er! Jeg var selv ret tilfreds med den lille bibel - eller faktisk var der to, for jeg lavede to identiske kager, men der blev til gengæld kun spist én :o( Jeg er dog altid af den overbevisning at det er bedre med lidt for meget kage end lidt for lidt! Dog havde jeg blot lavet biblerne af lidt sandkage, så da jeg spottede en af gæsterne spise bibel, måtte jeg straks sige til hende, at hun skulle smage kagen i stedet for bogen :o)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...