onsdag den 9. juli 2014

68. kage: Fødselsdagskage med Bumle og Lynet McQueen

Som nævnt fik junior lov at bestemme, hvad han gerne ville have på sin kage til fødselsdagen her forrige weekend. Han bad om en kage med Bumle og Lynet McQueen... så det måtte jeg jo levere. Jeg havde en idé om, at jeg ville prøve at lave den så børnevenlig som muligt, og derfor blev det ikke en typisk fondant kage. Jeg lavede Bumle og husbonden Lynet McQueen - det tænkte jeg ville være den bedste fordeling, for jeg er jo lidt en sjuske-Dorthe, men det gør ikke så meget til Bumle, og husbonden lidt mere perfektionistisk og det passer bedre til Lynet McQueen :o)

Men her er resultatet og den stolte fødselar som skulle puste lys ud. Han nægtede naturligvis pure at smage den, men glad blev han ikke desto mindre. Jeg beklager i øvrigt de enormt ringe billeder, det gik vist lidt skævt for mig og min kameraindstilling!


Kagen indeholdte mørke lagkagbunde og jordbærmousse og skiver af friske jordbær. Den var smurt op med Nutella-frosting og "pyntet" med blendede Bastogne-kiks (YUM!) Pynten var lavet af fondant.



8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin :) en rigtig drenge drøm :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, det var i hvert fald lige noget for den unge mand :o)

      Slet
  2. Hvor er den bare fin - og tillykke med den store dreng

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, jeg synes også, at den er ret fin :o)

      Slet
  3. I er altså bare et dream team i to og hold nu op en fin kage altså! Jeg selv har ingen anelse om hvad Theresas fødselsdagskage bliver endnu og hun er for lille til at spørge, men mon ikke jeg tager lidt inspiration i de ting hun allerede nu holder af :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) (selvom det nu ikke er SÅ meget af det, at husbonden laver! ;o) Det er også første gang, at jeg har spurgt fødselaren selv, så mon ikke det også sker hjemme ved jer om et par år :o)

      Slet
  4. Sikke en kage! Det er da enhver lille drengs drøm.

    Typisk at han ikke ville smage den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, han var noget så begejstret for den - lige indtil han skulle smage. Jeg har dog fundet ud af, at han vist er lidt mere til småkager, så det må jeg lave næste år ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...