søndag den 16. november 2014

Pasta med chorizo, feta og dadler

Jeg sad lige og kiggede på min blog i dag, da husbonden og jeg skulle lave madplan. Det er faktisk nok en af de bedste ting ved at have en blog - det er at det nogle gange er muligt at finde god inspiration, selvom det er mig selv der har lavet det ;o)

Det er ikke noget jeg plejer at gøre i, og det kommer nok heller ikke til at ske så tit, men jeg faldt over denne lækre omgang, som vi fik tilbage i 2013, og den røg altså på madplanen igen. Uh, det var så godt dengang, så jeg glæder mig meget til at indtage det igen :o)


Pasta med chorizo, feta og dadler (3-4 pers.)

500g frisk pasta
100g chorizo
100g feta i blok
250g blandede, friske svampe
1-2 spsk peberfrugt-pesto (eller anden pesto)
2 fed hvidløg
olie
10 tørrede dadler

Skær chorizoen i tern og steg den på en mellemvarm sauterpande. Rens og skær svampe og hvidløg i mindre stykke og steg dem sammen med chorizoen. Bræk fetaen i mindre stykker. Fjern stenen fra dadlerne og skær dem i mindre stykker.

Kog pastaen efter anvisning på pakken, og hæld den derefter straks over til chorizo-svampeblandingen. Hold eventuelt en smule kogevand tilbage. Tilsæt pestoen og varm det hele godt igennem. Hvis blandingen virker lidt tør kan man tilsætte lidt af kogevandet.

Tag panden af varmen, tilsæt dadler og feta og server straks.

Blandingen her lyder måske lidt mærkelig, men det smagte SÅ godt! Det meget søde, salt og fede balancerede super godt, så prøv det bare :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...