torsdag den 17. marts 2011

Madbloggertræf d. 12. marts 2011 - del 3

Jeg må hellere få skrevet om det sidste af madbloggertræffet fra i lørdags... på en måde kan jeg ikke rigtig "komme videre" før det er sket :o)

Middagen skulle foregå på Restaurant Bedre Byggeskik, som har til huse i en villa overtaget fra en ældre kvinde, og som refererer til Bedre Byggeskik.


Der var dækket rigtigt fint op i de gamle stuer (som var lyserøde!!! :o)


Ejer Allan Lauenblad bød os velkommen, og fortalte om restauranten og bevægelsen, inden vi gik til bords.


 Stemningsbillede!


Jeg kunne af gode grunde ikke vælge vinmenuen... men måtte nøjes med Cola, som jo altid er godt.

1. ret bestod af: Tynde skiver af røgede lamme culotte, karse creme og skum, plukkede salater, brændt hvidløg, yoghurt/ vanilje hvidløgsne.

Jeg er et rigtigt lille kød-hoved, så jeg synes det var en enormt lækker ret! Desuden var der også lækkert brød til, og jeg ELSKER brød.

2. ret bestod af: Pocheret perlehønebryst med kogte porrer, kul på porre toppe og vinegrette på dansk æbleeddike, friteret kapers og "flæskesvær" af skindet.

Perlehønebrystet var vildt lækkert - mørt og saftigt, og porrerne og "flæskesværet" var også helt i vinkel. Men måske er jeg bare ikke gourmet-agtig nok - men porre-kul havde jeg meget svært ved at forstå skulle gøre noget vanvittig godt for smagen?!?

3. ret bestod af: Rosastegt oksefilet med krydderurt top, lun waldorfsalat‚ tærte af selleri, braseret bladselleri foie gras terrin, hjemmelavede rosiner. Tyttebær og "brunede kartofler" og okse glacé
Som nævnt ovenfor er jeg meget glad for kød, så jeg var MEGET glad for at se denne ret - og kødet var virkelig enormt lækkert! Selvom jeg ikke normalt ser mig selv som kræsen, så blev jeg godt nok testet ved denne ret - for jeg er altså bare ikke glad for selleri (hverken knold- eller blad-). Jeg prøvede for mange år siden i Frankrig "pate de foie gras" (altså gåseleverpostej) som jeg syntes var rigtig godt, men den terrin vi fik serveret her var ikke lige min smag. Til gengæld var de hjemmelavede rosiner helt fabelagtige.

4. ret bestod af: Skive blåskimmel ost. Romsyltede solbær. Solbær coullis, pære og pæremarmelade og sprødt rugbrød
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg må spise blåskimmelost som gravid, så derfor smagte jeg kun en lillebitte bid. Tilbehøret var til gengæld rigtig lækkert - jeg kunne godt lide den syrlige solbær coullis overfor den søde pæremarmelade - mums

5. ret var egentlig 3 retter og bestod af:
  • 1. glas: æblekugler i æblemostsirup, vanilje yoghurt og sprød nougat
  • 2. glas: vanilje vodka med æblesorbet og brombær
  • 3. glas: æbleshot - iskold hjemmelavet æblemost


Altså udover at være et kød-hoved, er jeg også MEGET glad for desserter - lol, så alle de 3 fine glas var lige mig. Jeg kan forstå at der var nogle, som havde for meget karamel i 1. glas, men mit passede fint. Det kom i den grad bag på mig, at det jeg allerbedst kunne lide var æblesorbet'en - er du så færdig den var lækker!

Under desserten kom Jens Gundtoft fra Growers Cup og fortalte lidt om kaffe, og havde smagsprøver med. Nu drikker jeg jo ikke kaffe, så jeg fik mig lidt vand i stedet :o) Men jeg kunne forstå på dem som smagte på det, at det smagte ganske godt.

Efter maden var det tid til at vende snuden mod Nordjylland, og vi havde jeg en temmelig lang tur - jeg var først hjemme efter kl 2.

Men alt i alt, var det er super hyggelig dag - fyldt med lækker mad/kage/drikkevarer og søde madbloggere, og ikke at forglemme de lækre goodies. Jeg er i hvert fald glad for at jeg var med, og håber at få muligheden for noget lignende en anden gang.

6 kommentarer:

  1. Hver gang jeg ser billeder af de der desserter får jeg sådan lyst til at spise dem igen - synd kokken ikke ville ud med opskriften på den æblesorbet - Birthe prøvede vist ellers:-)

    SvarSlet
  2. Åh, jeg får også lyst til spise mig gennem menu'en igen :-)

    Jeg er, som dig, et rigtig "kødhoved". ELSKER kød!! Kæreste plejer at drille mig med at jeg kunne spise en hel ko selv :-D

    Jeg er glad for at du kom med og at junior også holdt til dagen. Jeg er stadig ked af at jeg ikke fik talt med dig - men jeg håber jeg får lejlighed til det en anden gang.

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  3. Uh... bliver helt glad i låget af dine billeder!
    Minder om en dejlig og hyggelig dag :D
    Tak fordi jeg må låne billeder af dig.. Så skal tiden til at få skrevet bare findes, men så har jeg vist heller ikke flere undskyldninger :D

    SvarSlet
  4. Hej Anne,

    Uh - det kunne ellers have været godt, hvis det havde lykkedes at få fingrene i sorbet-opskriten... men ellers må man jo prøve at eksperimentere :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  5. Hej Birthe,

    Rart at høre at jeg ikke er den eneste, som er meget glad for kød... uh, en stor bøf ville ikke være sådan at kimse af :o)

    Jeg er også rigtig glad for at jeg tog med, men jeg tror at junior var meget træt til sidst :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  6. Hej Bianca,

    ja - det var en hyggelig dag. Det var så lidt med lån af billeder. Det med tid kender jeg kun alt for godt!

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...