mandag den 22. juli 2013

Ben & Jerry's Core

Er I andre også ved at smelte væk i varmen? Jeg kæmper, som dem der følger mig på instagram (cocoogco) ved, med en ond omgang bihulebetændelse. Det harmonerer bare SLET ikke med denne varme, for jeg bliver fuldstændig dvask og kæmper med at drikke nok væske til ikke at få værre hovedpine end jeg allerede har i forvejen!

Men noget af det eneste der kan køle mig ordentlig ned i denne forfærdelige varme (nej, jeg er og bliver aldrig god til meget varme og vores hus er som et drivhus!) er en omgang is. Jeg eeeeelsker is i næsten alle afskygninger, både hjemmelavet og købe, flødeis og sorbet. Derfor tog det mig heller ikke længe at sige ja, da jeg for efterhånden 100 år siden blev spurgt om jeg ville teste nogle af de nye Core-is fra Ben & Jerry's.

De to jeg testede var Blondie Brownie og Karamel Sutra. Jeg skulle egentlig have haft Peanut Butter me up, men den var ikke tilgængelig, så derfor faldt valget i stedet på Karamel Sutra.

Alle Core-isene fra Ben & Jerry's er Fairtrade-certificerede, så selvom man måske forkæler sig selv lidt med at spise isen, kan man da i hvert fald på det punkt gøre det med god samvittighed :o)

Blondie Brownie er chokolade- og vaniljeis med stykker af brownie og blondie. I midten er en kerne af letsaltet karamel.
Både husbonden og jeg var RET begejstrede for denne lækkerbisken. Jeg eeeelsker karamel, og var helt pjattet med den saltede karamel i midten og de store stykker brownie kombineret med en lækker og cremet is... mums!

Karamel Sutra er karamel is og flødechokolade is med stykker af chokolade og med en midte af blød karamel.
Denne is var hverken husbonden eller jeg helt ligeså vild med, som med Blondie Brownie. Hvis jeg skal være helt ærlig blev jeg en lille bitte smule skuffet, for jeg er ellers helt vild med karamel is, men denne faldt ikke helt i min smag. Jeg kan ikke forklare hvorfor, for den var lækker og cremet og fyldt med gode sager, men det ville ikke være den jeg ville vælge en anden gang.

Til gengæld brugte jeg lidt af den til at lave en lækker og læskende milkshake her forleden dag... mmmmmm. Det var tosse godt :o)

Alt i alt var vi ganske begejstrede for isene, men jeg må indrømme, at jeg nok er en kende for nærig til at betale i omegnen af 65,- for et bæger. Det er altså liiiige i overkanten for mig, men det er jo heldigvis smag og behag.

Er der nogle af jer, der har været så heldige at smage Peanut butter me up? For den tror jeg alligevel, at jeg bliver nødt til at have fingrene i... prisen uanset ;o)

4 kommentarer:

  1. Det var så det helt forkerte indlæg at læse lige inden sengetid og i denne tid, hvor jeg IKKE må få is... Men var bare så nysgerrig på den karamel-udgave, så måtte lige ind og kigge... Æv at den ikke var nær så god som forventet, men nu ved jeg da, at den kan bruges i milkshake, når jeg engang må spise lidt syndigt igen ;) Dog er jeg ærligt talt også ret meget for nærig til at give så mange penge for så lidt is...

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorry :o(

      Jeg er sikker på, at den falder i mange menneskers smag, for den var god, men desværre bare ikke i vores herhjemme :o(

      Jeg er glad for at høre, at jeg ikke er den eneste der er lidt for nærig ;o)

      Slet
  2. Jeg havde egentlig set frem til at prøve Karamel Sutra, men efter dette indlæg er jeg da noget mere hooked på Blondie Brownie! Jeg køber ikke den type is så ofte, det er en forkælelsesting, men prisen gør mig ikke så meget - er man på restaurant smider man jo gerne det samme efter en enkelt dessert...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, nu får jeg helt dårlig samvittighed :o( Den var altså godt, men ja her i familien var vi klart mere til Blondie Brownie.

      Ja, det er selvfølgelig rigtigt nok, at man på en restaurant betaler meget mere, og at det er forkælelse, men jeg ville nok i de fleste tilfælde vælge noget andet alligevel ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...