I dag er der fastelavnsfest i juniors legestue. Det er en smule forsinket, men det var junior ikke klar over, så han har bare set frem til at skulle klædes ud og afsted.
Min bror og hans familie er lige flyttet og min svigerinde har derfor haft gang i den helt naturlige oprydning, der kommer i forbindelse med en flytning. Hun kom en dag med en pose med lidt blandet i og der var bl.a. en pirathat og øjeklap, så pludselig gav det sig selv hvad junior skulle klædes ud som :o)
Trøjen blev købt til billige penge i Føtex, bukserne var nogle af ældre dato, som altid har været for store i livet og nu for korte i benene. Skærfet er lavet af et viskestykke og sværet er købt til ret billige penge :o) Klappen kom for øvrigt kun på til ære for billedet, da han blev afleveret sad den mere oppe i panden ;o) og hvis du spørger moren er han den mest nuttede pirat nogensinde!!!
fredag den 14. marts 2014
torsdag den 13. marts 2014
Barselsgaver - vol 2
Som nævnt i det tidligere indlæg har vi simpelthen fået så mange fine barselsgaver, og en masse skønne til til den stolte storebror også. Derfor kommer nu anden del af alle de fine gaver, og jeg tror, at vi er ved at nå enden på herlighederne, men det har også været helt overdrevet, så det er nu nok godt nok :o)
| Skønt tøj fra husbondens yngste storesøster og hendes familie. Jeg ELSKER smækbukser til små børn, de er så nuttede, selvom de ikke er sygt praktiske |
| En bamse fra faster og familie også |
| Legetæppe med "drejeskive" fra husbondens bror og hans familie |
| En bide"ring" fra vores søde naboer. Det var virkelig uventet, men meget værdsat - OG de havde også en ting med til junior! Så sødt! |
| En skøn bog, magen til den junior har, fra en af mine veninder |
| En sjov og lærerig bog fra min venindes forældre - Junior er stor fan og kigger gerne på den :o) |
| Et skønt sæt tøj fra en af mine forældres venner - som jeg har kendt hele mit liv |
| Lækkert uld fra min brors svigerforældre :o) |
| Et sødt sæt tøj fra en af husbondens kammerater og hans familie |
| Legetøj til mini og lækkerier til moren fra en af pigerne i min mødregruppe |
| En skøn dragt og flere lækkerier til moren fra en af mine veninder |
tirsdag den 11. marts 2014
Stew med oksekød og perlebyg
Denne ret er måske ikke den smukkeste i verden, men den var top fyldt med smag og ualmindelig lækker og ikke mindst super enkel at lave :o) Det er egentlig mest af alt en Irish Stew, men siden den er lavet med oksekød og ikke lam, går den alligevel ikke helt ind under navnet. Årstiden passer måske heller ikke så godt til simremad, men nu kommer den alligevel :o)
Stew med oksekød og perlebyg
3-4 pers.
250g oksekød i strimler
4-5 gulerødder
750g kartofler
1dl perlebyg
1 løg
1-1 1/4 liter bouillon
salt og friskkværnet peber
2 laurbærblade
en håndfuld persille
Rengør, og skræl hvis de ser lidt trælse ud, kartofler og gulerødder. Skær dem i skiver. Pil og hak løget. Brun kødet godt i lidt olie en en gryde der kan gå i ovnen. Tilsæt løget og lade det stege et par minutter til. Tilsæt gulerødder, kartofler, perlebyg, bouillon og laurbær og læg låg på. Sæt gryden i ovnen ved 150 grader og lad det stå i 1½-2 timer. Tjek et par gange efter, at det ikke er ved at koge helt tør - tilsæt i så tilfælde lidt mere vand eller bouillon. Lad det stå i ovnen indtil alle delene er møre. Skyl og hak lidt persille og bland i lige inden servering - eller drys det ovenpå.
Hvis du er skeptisk ved perlebyggen kan den undlades, men så skal mængden af bouillon reduceres lidt. Dog synes jeg, at perlebyggen giver en dejlig mæthed, smag og tekstur til retten. Hvis du har en sjat øl, eller lidt cider kunne det nok smage skønt i retten, men bouillon er nu også ganske fint.
Stew med oksekød og perlebyg
3-4 pers.
250g oksekød i strimler
4-5 gulerødder
750g kartofler
1dl perlebyg
1 løg
1-1 1/4 liter bouillon
salt og friskkværnet peber
2 laurbærblade
en håndfuld persille
Rengør, og skræl hvis de ser lidt trælse ud, kartofler og gulerødder. Skær dem i skiver. Pil og hak løget. Brun kødet godt i lidt olie en en gryde der kan gå i ovnen. Tilsæt løget og lade det stege et par minutter til. Tilsæt gulerødder, kartofler, perlebyg, bouillon og laurbær og læg låg på. Sæt gryden i ovnen ved 150 grader og lad det stå i 1½-2 timer. Tjek et par gange efter, at det ikke er ved at koge helt tør - tilsæt i så tilfælde lidt mere vand eller bouillon. Lad det stå i ovnen indtil alle delene er møre. Skyl og hak lidt persille og bland i lige inden servering - eller drys det ovenpå.
Hvis du er skeptisk ved perlebyggen kan den undlades, men så skal mængden af bouillon reduceres lidt. Dog synes jeg, at perlebyggen giver en dejlig mæthed, smag og tekstur til retten. Hvis du har en sjat øl, eller lidt cider kunne det nok smage skønt i retten, men bouillon er nu også ganske fint.
Etiketter:
comfort food,
dagens ret,
opskrift,
simremad
torsdag den 6. marts 2014
Yoghurt med bær og müsli
Der er ikke som sådan så meget opskrift over denne lækkerbisken, men i mandags havde jeg en af mine søde veninder på besøg til lidt brunch, og der lavede jeg en lignende omgang. Det smagte så godt, at jeg blev nødt til at lave det igen. Det er muligvis ikke det mest sunde i verden, men det smager SÅ godt mums!
Kombinationen af græsk yoghurt og müsli med lidt ahornsirup er ikke noget nyt, men jeg valgte at smide lidt kogte bær i bunden af glasset og det blev endnu bedre! Jeg ved godt, at skyr er det hotteste hotte og super sundt og jeg ved ikke hvad, men dette blev lavet med en lækker, rund, cremet og fed 10% græsk yoghurt og det er altså mere velsmagende, hvis du spørger mig :o)
Man kan naturligvis bruge den eller de slags bær, man synes bedst om. Ligeledes kan man også sagtens bruge en mindre fed yoghurt eller skyr. Hvis man vil servere det til en brunch, kan man sagtens koge bærene dagen før og evt. lægge yoghurten ovenpå, men müslien skal helst først på lige inden serveing.
Kombinationen af græsk yoghurt og müsli med lidt ahornsirup er ikke noget nyt, men jeg valgte at smide lidt kogte bær i bunden af glasset og det blev endnu bedre! Jeg ved godt, at skyr er det hotteste hotte og super sundt og jeg ved ikke hvad, men dette blev lavet med en lækker, rund, cremet og fed 10% græsk yoghurt og det er altså mere velsmagende, hvis du spørger mig :o)
Yoghurt med bær og müsli
1 pers
1/2 dl frosne hindbær
1/2 dl frosne kirsebær
evt. 1 tsk sukker
2 dl græsk yoghurt, 10%
1/2 dl musli
1-2 tsk ahornsirup
Hæld de frosne bær og evt. 1 tsk sukker i en lille gryde og kog dem i et par minutter. De skal ikke koge helt i smadder. Lad dem køle let af og put dem derefter i bunden af et højt glas. Tag ikke for meget af væsken med.
Put græsk yoghurt ovenpå, derefter müsli og ahornsirup og nyd straks, yummy!
tirsdag den 4. marts 2014
Barselsgaver - vol. 1
Jeg viste alle barselsgaverne til junior frem da han var blevet født, så jeg har bestemt mig for at gøre det samme denne gang :o) Om ikke andet, så er det en god måde for mig selv at huske det på! Men det er helt overvældende hvad sådan en lille størrelse kan skrabe sammen af gode sager!
Der var også mange, som var så søde at komme med en storebror gave til junior. Det varmede mit moderhjerte rigtig meget, og han elskede også at få lidt opmærksomhed i denne tid, hvor det ellers kan være lidt sparsomt.
Der var også mange, som var så søde at komme med en storebror gave til junior. Det varmede mit moderhjerte rigtig meget, og han elskede også at få lidt opmærksomhed i denne tid, hvor det ellers kan være lidt sparsomt.
| Smuk Etch lysestage fra husbonden og Glee fra Coco og junior :o) |
| Blomsterbuket fra juniors dagplejemor :o) |
| En skøn body og hagesmække fra søde Bitten :o) |
| Super sødt blødt sæt fra en af mine veninders forældre :o) |
| Nuttet og lækker heldragt og strømper fra min bror og hans familie :o) |
| Tiger nusseklud fra min venindes dejlige søn :o) |
| Lækkert badeslag fra minis farmor og farfar :o) |
| Nuttet sæt tøj fra min svogers søster og hendes mand :o) |
| Ko-rangle, Sophie bidering og skøn bodystocking fra husbondens farfar, faster og familie :o) |
| En nuttet ugle rangle fra en af mine veninder og hendes kæreste :o) |
|
| Skønt og farverigt legetøj fra min søster og hendes familie :o) |
torsdag den 27. februar 2014
Bonding
Junior er mere og mere ved at vænne sig til Minis tilstedeværelse. Nogle gange synes han dog stadig, at lillebror skulle tage sit gode tøj og gå! Han spørger dog altid efter ham, hvis han ikke lige kan se hvor han er, og han får kys og kram både om aftenen inden sengetid og om morgenen inden junior og husbonden tager afsted. Jeg bliver helt blød indeni, når jeg kan se hvor roligt og blidt min smukke store dreng bliver, når han skal give kram til min smukke lille dreng, suk :o)
Ellers forsøger vi lidt at få en hverdag til at køre herhjemme, men det er ikke helt på plads endnu, og der er en ganske god grund til, at der ikke er så meget mad på bloggen i øjeblikket... vi spiser ikke særlig godt og ej heller særlig spændende i øjeblikket. Men jeg håber og tror, at det snart bliver lidt bedre og om ikke andet, så begynder der jo ligeså stille at komme lidt mere lys, som gør en eventuel fotografering lidt mindre kompliceret!
Anyway, derfor kommer der i dette indlæg i stedet for et par billeder af mine dejlige drenge på legetæppet på gulvet...
Ellers forsøger vi lidt at få en hverdag til at køre herhjemme, men det er ikke helt på plads endnu, og der er en ganske god grund til, at der ikke er så meget mad på bloggen i øjeblikket... vi spiser ikke særlig godt og ej heller særlig spændende i øjeblikket. Men jeg håber og tror, at det snart bliver lidt bedre og om ikke andet, så begynder der jo ligeså stille at komme lidt mere lys, som gør en eventuel fotografering lidt mindre kompliceret!
Anyway, derfor kommer der i dette indlæg i stedet for et par billeder af mine dejlige drenge på legetæppet på gulvet...
tirsdag den 25. februar 2014
Støt familier, der drømmer om helt almindelige problemer
Jeg blev forleden gjort opmærksom på en ny kampagne til fordel for "Familier med kræftramte børn". Jeg er nok ikke den eneste, der synes at kræft er en møg sygdom! Den er dum og grim og rammer desværre i øst og vest og ingen kan efterhånden føle sig sikre :o(
I øjeblikket kører der en kampagne, som indbyder til at støtte familier, som drømmer om almindelige hverdags problemer, se mere her, hvor der blandt andet er en masse forskellige auktioner på Lauritz.com, hvor du kan byde på alle mulige forskellige ting. Du kan fx. byde på en 4-retters middag for 2 på Restaurant Relæ i København...
I øjeblikket kører der en kampagne, som indbyder til at støtte familier, som drømmer om almindelige hverdags problemer, se mere her, hvor der blandt andet er en masse forskellige auktioner på Lauritz.com, hvor du kan byde på alle mulige forskellige ting. Du kan fx. byde på en 4-retters middag for 2 på Restaurant Relæ i København...
mandag den 17. februar 2014
65. kage: Vintage racerbil
I dag skulle husbonden starte på arbejde igen efter barsel (er der virkelig allerede gået 2 uger!!!). Desværre blev morgenen ikke helt som planlagt for i går aftes og nat hostede stakkels junior som en vanvittig, hvilket betød at han sov sygt ringe. Det endte derfor med, at han kom ind til os og sov i midten, men det betød også, at vi allesammen sov ret ringe. I morges tog husbonden og junior så en tur til lægen, for jeg var i tvivl om hosten var mere end en forkølelse. Det var det heldigvis ikke, men alligevel valgte jeg at holde ham hjemme i dag - så man må sige, at det er noget af en første dag alene med mini, når den store også er hjemme!
Men hvorom alting er, så skulle husbonden naturligvis have kage med på arbejdet for at fejre lillebrors ankomst :o) Det er ved at være ret lang tid siden, at han har haft en fondant kage med, så det blev det til i denne omgang. Temaet blev inspireret ud fra minis ammepude, som sjovt nok er den jeg har i mit perifere syn det meste af dagen ;o)
Det var naturligvis husbonden, som lavede racerbilen og endnu en gang gjorde han det til UG. Kagen indeholdt følgende:
Lyse bunde
Mørk chokolademousse
Kirsebærmousse
Baileys-choko-karamel frosting
Fondant
Men hvorom alting er, så skulle husbonden naturligvis have kage med på arbejdet for at fejre lillebrors ankomst :o) Det er ved at være ret lang tid siden, at han har haft en fondant kage med, så det blev det til i denne omgang. Temaet blev inspireret ud fra minis ammepude, som sjovt nok er den jeg har i mit perifere syn det meste af dagen ;o)
Det var naturligvis husbonden, som lavede racerbilen og endnu en gang gjorde han det til UG. Kagen indeholdt følgende:
Lyse bunde
Mørk chokolademousse
Kirsebærmousse
Baileys-choko-karamel frosting
Fondant
mandag den 10. februar 2014
Pausebilleder
Imens vi lige forsøger at få styr på rytme og hverdag efter Minis ankomst, er her lige et lille pausebillede af Mini og et af første gang Junior mødte sin lillebror...
tirsdag den 4. februar 2014
D. 3. februar kl 10.57
I går kl 10.57 kom lillebror endelig til verden. Jeg havde faktisk fået en tid til igangsættelse kl 8.00, men han var ikke enig, så veerne kom væltende omkring kl 6, hvor der var omkring 3-4 minutter imellem.
Fødslen gik i det store hele fint, og ganske som forventet var lillebror ikke så lille endda. 4310g og 56cm! Jeg ved seriøst ikke hvor vi får sådan nogle store børn fra!
Vi er installeret på barselshotellet, i håb om at få styr på amning, så indtil jeg kommer hjem, må i nøjes med et hurtigt mobil billede
søndag den 2. februar 2014
Cookies med peanutbutter og chokolade
Forleden dag kom junior ud i køkkenet og sagde, at han ville bage og fandt straks sin kagerulle frem... Så måtte jeg jo straks finde på en løsning. Kagerullen taget i betragtning var der naturligvis nogle slags bagværk der egnede sig bedre end andre, men jeg blev mest af alt nødt til at kigge på, hvad jeg havde i køkkenet at gøre med. Derfor faldt valget på disse cookies, som faktisk blev rigtig gode.
Ifølge opskriften skulle de trilles til kugler og så på bagepladen, men jeg lavede 2 plader en med kugler og en med nogle, som junior fik lov at lave lidt fladere med sin kagerulle. Det viste sig så faktisk, at dem som han lavede med kagerullen var bedre, så lidt bredes ud skal de vist for at lykkes ;o)
Cookies med peanutbutter og chokolade
ca. 25 stk
70g stuetempereret smør
55g sukker
60g brun farin eller mørk muscovadosukker
1 æg
125g peanutbutter - enten crunchy eller creamy
125g mel
1/2 tsk bagepulver
90g chokolade "chips" eller grofthakket chokolade
Forvarm ovnen til 180 grader eller 160g varmluft.
Rør smør og de 2 slags sukker lyst og cremet i en røremaskine med k-spaden eller med en håndmixer. Tilsæt ægget og sørg for at det er godt blandet i. Tilsæt derefter peanutbutter og rør igen indtil det er godt blandet.
Sigt mel og bagepulver i blandingen, og vend det rundt. Brug gerne håndkraft og en dejskraber, sådan at du ikke rører for meget i dejen. Tilsæt derefter chokoladen og vend rundt igen.
Rul kugler af dejen og læg dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Tryk dem en anelse flade, da de ellers bliver for høje og ikke til at bage.
Bag i ovnen i 15-20 minutter alt efter størrelse, indtil de er netop gyldne i kanten og midten ikke er helt fast.
Tag dem ud af ovnen og køl dem af på en bagerist.
Server allerhelst med et stort glas koldt mælk!
Ifølge opskriften skulle de trilles til kugler og så på bagepladen, men jeg lavede 2 plader en med kugler og en med nogle, som junior fik lov at lave lidt fladere med sin kagerulle. Det viste sig så faktisk, at dem som han lavede med kagerullen var bedre, så lidt bredes ud skal de vist for at lykkes ;o)
Cookies med peanutbutter og chokolade
ca. 25 stk
70g stuetempereret smør
55g sukker
60g brun farin eller mørk muscovadosukker
1 æg
125g peanutbutter - enten crunchy eller creamy
125g mel
1/2 tsk bagepulver
90g chokolade "chips" eller grofthakket chokolade
Forvarm ovnen til 180 grader eller 160g varmluft.
Rør smør og de 2 slags sukker lyst og cremet i en røremaskine med k-spaden eller med en håndmixer. Tilsæt ægget og sørg for at det er godt blandet i. Tilsæt derefter peanutbutter og rør igen indtil det er godt blandet.
Sigt mel og bagepulver i blandingen, og vend det rundt. Brug gerne håndkraft og en dejskraber, sådan at du ikke rører for meget i dejen. Tilsæt derefter chokoladen og vend rundt igen.
Rul kugler af dejen og læg dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Tryk dem en anelse flade, da de ellers bliver for høje og ikke til at bage.
Bag i ovnen i 15-20 minutter alt efter størrelse, indtil de er netop gyldne i kanten og midten ikke er helt fast.
Tag dem ud af ovnen og køl dem af på en bagerist.
Server allerhelst med et stort glas koldt mælk!
torsdag den 30. januar 2014
Lækker restemad: Pasta med oksesteg
For et par uger siden fik vi (atter) en rigtig omgang mormor-mad, nemlig gammeldags oksesteg med sauce, kartofler og tyttebær. SÅ lækkert! Desværre tog jeg ikke billeder af det, men hvorom alting er, så var der lidt steg tilbage, som røg i fryseren. Jeg havde egentlig umiddelbart forestillet mig, at vi skulle bruge det til biksemad eller lignende, men da vi på madplanen have noget pasta med fløde og oksekødsstrimler mm. gik det op for mig, at resterne af oksestegen ville være PERFEKTE til denne ret. Kødet var jo allerede mørt og lækkert og fyldt med smag. Som sagt, så gjort...
Pasta med oksesteg og champignon
2 pers.
250g frisk pasta
250ml piskefløde
250g champignon
evt. 1 fed hvidløg
1 spsk olie
1 rest gammeldags oksesteg
salt og friskkværnet peber
Rens champignon, skær dem i skiver og steg dem i en sauterpande med olie og evt. hvidløg indtil de er ved at være møre. Sæt vand over til pasta. Tilsæt fløde og oksesteg i mindre stykker til sauterpanden og lad det simre. Kog pastaen, dræn den og hæld det i sauterpanden til saucen. Lad det simre et par minutter, smag til med salt og peber og server straks.
2 pers.
250g frisk pasta
250ml piskefløde
250g champignon
evt. 1 fed hvidløg
1 spsk olie
1 rest gammeldags oksesteg
salt og friskkværnet peber
Rens champignon, skær dem i skiver og steg dem i en sauterpande med olie og evt. hvidløg indtil de er ved at være møre. Sæt vand over til pasta. Tilsæt fløde og oksesteg i mindre stykker til sauterpanden og lad det simre. Kog pastaen, dræn den og hæld det i sauterpanden til saucen. Lad det simre et par minutter, smag til med salt og peber og server straks.
Det smagte SÅ godt, og lidt som om det havde stået og simret i timevis pga. det smagfulde kød. Det var faktisk meget bedre end hvis det havde været med de dertil indkøbte oksekødsstrimler :o) Hvis jeg havde haft et par friske tomater eller lidt tomatpure, ville det nok være røget i og ville bestemt ikke have gjort oplevelsen mindre god.
tirsdag den 28. januar 2014
Trøffelpinde...
Jep - i Randers for næsten 20 år siden var der i hvert fald én bager, der var helt fremme i skoene og lavede cakepops inden det blev trendy. Dengang blev de dog kaldt trøffelpinde (romkugler hedder trøffelkugler i Randers :o) og var ikke så fancy pyntet som de små reste-kager er nu om dage. Ikke desto mindre bestod de af en trøffelkugle/romkugle på en pind og overtrukket med chokolade... og så et ordentligt lag krymmel på bunde/toppen :o)
Forleden dag da jeg var ved at forsøge at rydde lidt op i vores fryser faldt jeg over en pose med rester af brunsviger og et par forskellige chokoladekager. Jeg fik ualmindelig stor lyst til trøffelkugler/romkugler og hev dem derfor straks ud af fryseren. Da var det, at jeg kom til at tænke tilbage på trøffelpindene og valgte derfor at lave halvdelen til disse skønheder :o)
Det er egentlig ganske simpelt, men giver lige lidt ekstra i forhold til en helt almindelig trøffelkugle. En decideret opskrift er ikke så let, da det jo nok er lidt individuelt hvad man kan lide og de du kan bruge nærmest alle former for kagerester, men her kommer der en lille en alligevel
Trøffelpinde
ca. 12 stk.
En pose kagerester - brug hvad du har, men chokoladekage, brunsviger, chokoladecupcakes m.m. er super godt
En rest smørcreme - jeg brugte noget af denne skønhed
Romessens - eller evt. lidt ægte rom, hvis det kun er til voksne
Hindbær-pasta, hindbæressens eller lidt hindbærmarmelade uden kerner
200g mørk chokolade
1 pose krymmel
Blend kagerester og smørcreme sammen, tilsæt romessens og hindbær efter smag. Juster teksturen og tilsæt mere kage eller smørcreme til den er passende - skal være fast, men ikke tør.
Tril kugler af massen på størrelse med en golfbold.
Temperer chokoladen, dyp en pind i chokoladen, og sæt den i trøffelkuglen - lad det tørre et par minutter. Dyp derefter trøffelpindene i chokoladen og derefter i krymmel inden de stilles til tørre.
Kan holde i køleskabet i hvert fald i en uge... hvis de ikke er spist ;o)
I forhold til de almindelige romkugler, kan disse med chokoladeovertræk godt klare lidt mere smagstilsætning, da chokoladen tager lidt af opmærksomheden. Men igen, det er lidt et spørgsmål om smag.
Er der nogle andre (halv-gamle læsere ;o), der er rendt på trøffelpinde i tidernes morgen, eller var det kun ham bageren i Randers??
Forleden dag da jeg var ved at forsøge at rydde lidt op i vores fryser faldt jeg over en pose med rester af brunsviger og et par forskellige chokoladekager. Jeg fik ualmindelig stor lyst til trøffelkugler/romkugler og hev dem derfor straks ud af fryseren. Da var det, at jeg kom til at tænke tilbage på trøffelpindene og valgte derfor at lave halvdelen til disse skønheder :o)
Det er egentlig ganske simpelt, men giver lige lidt ekstra i forhold til en helt almindelig trøffelkugle. En decideret opskrift er ikke så let, da det jo nok er lidt individuelt hvad man kan lide og de du kan bruge nærmest alle former for kagerester, men her kommer der en lille en alligevel
Trøffelpinde
ca. 12 stk.
En pose kagerester - brug hvad du har, men chokoladekage, brunsviger, chokoladecupcakes m.m. er super godt
En rest smørcreme - jeg brugte noget af denne skønhed
Romessens - eller evt. lidt ægte rom, hvis det kun er til voksne
Hindbær-pasta, hindbæressens eller lidt hindbærmarmelade uden kerner
200g mørk chokolade
1 pose krymmel
Blend kagerester og smørcreme sammen, tilsæt romessens og hindbær efter smag. Juster teksturen og tilsæt mere kage eller smørcreme til den er passende - skal være fast, men ikke tør.
Tril kugler af massen på størrelse med en golfbold.
Temperer chokoladen, dyp en pind i chokoladen, og sæt den i trøffelkuglen - lad det tørre et par minutter. Dyp derefter trøffelpindene i chokoladen og derefter i krymmel inden de stilles til tørre.
Kan holde i køleskabet i hvert fald i en uge... hvis de ikke er spist ;o)
I forhold til de almindelige romkugler, kan disse med chokoladeovertræk godt klare lidt mere smagstilsætning, da chokoladen tager lidt af opmærksomheden. Men igen, det er lidt et spørgsmål om smag.
Er der nogle andre (halv-gamle læsere ;o), der er rendt på trøffelpinde i tidernes morgen, eller var det kun ham bageren i Randers??
Abonner på:
Opslag (Atom)