lørdag den 18. juli 2015

Boganmeldelse: Med familien i ...

I kan måske liiiige nå det endnu, eller så et andet år ;o) For et stykke tid siden fik jeg æren af at anmelde et par rejsebøger fra "Politikens Rejsebøger", så står I for at skulle en tur på storbyferie her i ferien er det måske noget for jer.

Bøgerne er en række på 4 bøger, der hedder "Med familien i" og findes i udgaver om London, Rom, Barcelona og Paris. Personligt er jeg jo totalt til storbyferier og det er husbonden også, så jeg er slet ikke i tvivl om, at vi gerne vil introducere drengene for den type ferier også. Så sidder der naturligvis nogle og tænker "Det kan man da ikke med børn!", "Det er da synd for børn, at de ikke kommer på badeferie" eller noget i den dur. Til det siger jeg - det er blot at planlægge sin tur med børn i tankerne og så kan det såmænd sagtens lade sig gøre! Jeg elsker muligheden for at se en masse spændende ting, gå sig træt og sove som en sten om natten, smage spændende mad og opleve en masse, som man ikke gør derhjemme. I love it!

Da junior var 1 år havde vi ham en tur med til London og i foråret var vi i Hamburg med begge drenge, så lidt har vi prøvet, men bestemt ikke nok. Begge de gange gik som de skulle mht. børnene, og det er som nævnt mest noget med planlægning og hensyntagen til børnene. Ekstra lange pauser, bare tæer i græsset en i grøn park og seværdigheder som appelerer til de små. Men hvorom altid er, så er disse 4 små, skønne rejsebøger helt klart nogle, som kommer med os når vi skal til en af de 4 storbyer!

Bøgerne er delt op efter områder i byen, og de forskellige områder er indtegnet på det store oversigtskort i starten af bogen. Indenfor hvert område er det er mindre kort, som kan foldes ud, og indeholder en overordnet beskrivelse af område og de ting, som kan have relevans baseret på børnefamiliers interesser - attraktioner, afslapning (som er MEGET vigtig at få puttet ind), aktiviteter, spisesteder og shopping. Under attraktionerne er der ved hver et lille spørgsmål, som fortæller lidt om den specifikke attraktion. Bagerst i bogen er der et opgavehæfte med forskellige opgaver, som tager udgangspunkt i byen.

Jeg elsker disse små bøger, og ved at kigge i dem får jeg ualmindelig meget lyst til at tage en tur til London - min foretrukne storby, eller Paris - Paris is always a good idea, ja for ikke at tale om Rom - som er en af mine absolut drømme-destinationer, eller måske en tur til Barcelona - som jeg egentlig aldrig har overvejet, men nu gør efter at have læse bogen :o) Desværre bliver det nok ikke i år, at vi kommer nogle af stederne ... med mindre vi vandt i Lotto, og det bliver lidt svært når vi ikke spiller ;o) Til gengæld tror og håber jeg det måske bliver næste år!

Alt i alt er jeg totalt begejstret for de små, lækre bøger og vil klart anbefale dem! Derfor får de 5 ud af 6 stjerner :o) Det eneste jeg måske kunne mangle er en vejledning til alder i forhold til seværdigheder. Bøgerne koster til gengæld kun 100,- pr. styk og er dermed ualmindeligt rimelig i prisen.

Anmeldereksemplarer: "Med familien i London, Med familien i Paris,
Med familien i Rom
og Med familien i Barcelona",