torsdag den 16. august 2012

Is fra FANDANKO

Som nævnt i forrige indlæg, så mødtes Aalborgs Cupcakemafia for at teste is for FANDANKO. De er begyndt at sælge en is de får produceret i Italien, og som fås i 4 varianter: Lakrids is, pistacie is, blodappelsin sorbet og appelsin, gulerod & citron sorbet.


Isene komme i små termokasser, således at de kan holde sig udenfor køl i 2-3 timer, og de indeholder 2 små skeer hver, så de er lette at have med og spise. Umiddelbart er jeg helt vild med de små bøtter, og synes de har et super lækkert design. Desværre stemmer proklamationerne på kasserne ikke helt overens med de mange E-numre, som isene indeholder. Jeg er godt klar over, at E-numre ikke altid er fjenden, men når der står "Med respekt for dig og dine smagsløg" på kassen forventede jeg nok ikke helt så mange.

Lakrids is: En skøn, skøn is med en super lækker konsistens. Den smager overvældende meget af lakrids lige i starten, men når man har fået et par mundfulde er det som om smagsløgene har justeret sig, og så er det bare at nyde.

Pistacie is: Så meget favorit udgaven. Jeg har altid været vild med pistacie is, og denne er helt sikkert i den bedre ende, helt i top faktisk. Den smager skønt af pistacie, og er lækker og cremet i konsistensen. Næste gang jeg får lyst til en omgang is fra FANDANKO, bliver det helt sikker denne der kommer med hjem.

Blodappelsin sorbet: Smagfuld og lækker sorbet, god konsistens og god smag. Den er dejlig mild og sød, og har en smuk farve. Jeg er ikke normalt til blodappelsiner, men i denne udgave kan de nu godt gå :o)

Appelsin, gulerod & citron sorbet: Denne lød meget spændende og interessant. Konsistensen var endnu bedre end blodappelsin sorbeten, men desværre synes jeg den var meget bitter. Jeg ved godt, at der er meget forskel på folk og hvordan de har det med bitterhed, men denne var helt klart for bitter til mig. Jeg synes ikke rigtigt at den smagte af andet end bitter :o(


Men er man forbi FANDANKO efter lidt lækkert til aftensmaden, synes jeg da helt sikkert, at man skulle nuppe sig en enkelt is eller to med hjem. De koster 64,95 pr. stk.

2 kommentarer:

  1. Hvor skønne - ser SÅ lækre ud. Har aldrig smagt dem, men skal vi lidt lækkert til maven/gæster eller andet - ja så går turen til Gugvej - bor i Nørresundby.
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bestemt, at du skulle prøve et par stykker næste gang du kommer forbi FANDANKO - de er vældigt lækre :o) Der kan man bare ser - jeg bor også i Nørresundby :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...