fredag den 8. august 2014

Åben tortilla med kartofler og grønt

Eller hvad vi nu skal kalde det. Forleden dag, da jeg var ved at lave mad, var det lidt som om tiden var ved at løbe fra mig, så da jeg stod og skulle til at hakke og snitte osv. til en omgang tortillas valgte jeg i stedet at lave en åben tortilla med alle mulige lækre ting på, i stedet for fade og skåle og saml-selv ved bordet. Både husbonden og jeg var ret begejstrede for resultatet, så derfor kommer det naturligvis også her på bloggen. Det var i øvrigt en ret, som var delvis baseret på rester, og det er jo altid godt, og så kan den naturligvis også varieres i det uendelige.

Tortillas med kartofler og grønt
2 stk

2 fuldkornstortillas
300g hakket oksekød
1 løg
1 fed hvidløg
1 majskolbe
6-7 kogte aspargeskartofler i stykker
1 avocado
4 håndfulde babyspinat
75g revet ost
1 dl cremefraiche
4 spsk salsa

Brun kødes i en sauterpande, hak løg og hvidløg fint og sauter det sammen med det brunede kød. Skær majskernerne af majskolben og tilføj dem sammen med de kogte kartofler til sauterpanden og lad det stege i 5-7 minutter indtil majskernerne er møre.

Lun tortillas i mikroovnen og eller i ovnen. Fordel babyspinat udover dem, inden den lune kartoffelblanding fordeles på de 2 tortillas. Drys med revet ost og pynt med moset avocado, cremefraice og salsa og server straks.

Det var sådan lidt som en blanding af biksemad, tortillas og en salat - jeg var stor fan! Som nævnt kan man ændre det meget - lidt champignon tror jeg ville have været godt. Hvis man ikke har lyst til kød tænker jeg, at kylling eller bare grøntsager også ville være godt. En klat rigtig guacamole i stedet for blot avocado, mums.

Det passer i hvert fald perfekt til en hurtigt, nem omgang mad, som helt sikkert kommer på menuen herhjemme igen :o)

2 kommentarer:

  1. Uhm, sommerlig meximad! Kunne jeg godt lige klare her søndag aften med sol over 9000 - yum.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sommerlig mexikansk mad er altid en succes :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...