lørdag den 4. maj 2013

Grillet banan(a split)

I dag har været den første del af en skøn og lidt travl weekend. Det som om jeg igen sætter pris på weekend og at kunne sove lidt længere end til 5.45!

I formiddags var junior og jeg på besøg hos søde Agnethe og hendes nuttede lille Elias. Vi havde selskab af skønne Karin og hendes skønne store dreng Christian og lækre lille My :o) Det var SÅ hyggeligt!

Bagefter mødtes junior og jeg med husbonden inde i byen, hvor vi fik en sandwich og derefter handlede ind til hele ugen. Det er SÅ skønt, når det er gjort :o)

Her til aftensmad har vi grillet for første gang i år - I love it! Vi fik ostepølser, salat og grillspyd og til dessert fik vi, hvad vi aaaaaltid får når vi griller - grillede bananer. Det er i min optik en stor del af at grille, og jeg føler næsten som om det ikke har været en rigtig grillning, hvis ikke jeg har fået en grillet banan. Hos min mor og far får vi det også altid, og det er naturligvis der jeg har det fra. Vi plejer hos dem altid at få det med flødeskum og måske en anelse spritus. Herhjemme er det lidt blandet hvad vi får i, selvom favoritten stadig er flødeskum. Men i dag fik vi is i, og derfor mindede det lidt om en grillet banana split, såååå godt :o) Det er næsten for fjollet at skrive en opskrift, men nu gør jeg det alligevel :o)

Grillede bananer

1 banan per person
1 grill
flødeskum, is og/spiritus

Når det sidste kød tages af grillen lægges bananerne på grillen som de er og griller i 15-20 minutter alt efter hvor varm grillen er. De skal blive helt sorte og være bløde og dampede indeni.

Tag dem af grillen, spræt dem op og fyld din favoritfyld i... og nyd!

14 kommentarer:

  1. Der er INTET som en grillet banan! Jeg er mindst ligeså vild med det som dig, men ikke mange jeg kender deler denne dessert som livret.
    Når jeg får det, kommer jeg brun farin i, som smelter lidt, noget spiritus og vaniljeis. Det skal du prøve næste gang, for det er dybt vanedannende! :).
    Med ønsket om en god weekend
    fra Charlottes-kager.blodspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er SÅ lækker en ret! Jeg kender også en del, der ikke bryder sig om det, så jeg tror bestemt, at det er en ret der deler vandene. Uh, det lyder lækker med brun farin i - det må jeg bestemt prøve :o) Tak for tippet!

      Slet
  2. Åh, det ser godt ud! Det er snart 10 år siden, jeg har fået grillet banan, så det må vist på listen til næste grill aften. Mums.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smagte også skønt! Jeg synes klart, at du skal sætte det på listen til næste gang I skal grille :o)

      Slet
  3. Uhmm, bananasplit. Det er alt for længe siden jeg har fået det :-)

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Birthe, hvor rart at "se" dig igen :o) Jeg er glad for, at jeg kunne friste - det smagte i hvert fald også skønt!

      Slet
  4. GUF Camilla! Så skulle jeg alligevel have hægtet mig på din barnevogn hjem og sneget mig til lidt at jeres aftensmad ;) Det lyder bare SÅ lækkert og ja den der spilt kunne jeg altså godt spise lige nu... :D
    Tusind tak for en skøn formiddag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak for en skøn formiddag, det var som altid SUPER hyggeligt :o)

      Hihi, det kan godt være at manden din, ville have undret sig lidt over, at I ikke var hjemme når han kom hjem fra arbejde ;o)

      Slet
  5. Tak for i dag - det var virkelig hyggeligt - og grillede bananer er fantastisk. For os herhjemme hører det spejdertiden til, og de skal derfor på bål og ikke grill, men lækkert. Det må vi snart lave

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det var SKØNT at se jer, dine unger er altså bare skønne!

      Jeg kunne sagtens forestille mig, at det var godt på bål og kan også godt se, at det er en rigtig spejderret :o)

      Slet
  6. yum, yum ,YUM det ser godt nok lækkert ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Mega yum, det smagte vidunderligt!

      Slet
  7. En køn ret er det ikke, men det smager fantastisk! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, nej - det er ikke verdens kønneste ret :o) Men bestemt velsmagende!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...