fredag den 24. maj 2013

Jordbærkoldskål

Som før beskrevet her på bloggen, er vi ret glade for koldskål i det lille hjem. Der, hvor jeg i øjeblikket er i job med løntilskud, er jeg blevet introduceret til en jordbær-koldskål. Det har jeg taget med hjem og prøvet at lave selv- Det smager superskønt og jeg er stor fan :o)


Jordbær-koldskål 
ca. 1½ liter

1 liter kærnemælk
250ml piskefløde
50-60g sukker
200g optøede jordbær

Pisk fløden til skum i en stor skål. Blend de optøede bær sammen med sukkeret og hæld det derefter ned til flødeskummet. Tilsæt kærnemælken og rør det forsigtigt sammen. Server straks eller sæt på køl indtil det skal spises.


4 kommentarer:

  1. Og uden æg? - se måske kunne denne variant også friste mig, der bestemt ik er fan af traditionel koldskål... indbydende ser den i hvert fald ud :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep - helt uden æg :o) Jeg laver aldrig koldskål med æg :o) Hvis du ikke er fan af den traditionelle kan jeg da anbefale dig at prøve denne :o)

      Slet
  2. Og glassene passer perfekt. Super søde :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...